BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dugattyúkat nyomtat a Porsche

A dugattyúspecialista Mahle, az optikai mérési rendszereket készítő Zeiss és a 3D-nyomtatással foglalkozó Trumpf beszállítók segítségével készítette el az első nyomtatott dugattyúit a Porsche, egészen pontosan egy 911 GT2 RS motorjához nyomtatott hat darabot.

A lézer-fém-fúziós eljárásban rétegenként építik fel az alkatrészt, így sikerült 10 százalékkal csökkenteni az egyes dugattyúk tömegét úgy, hogy közben olyan hűtőcsatornákat is kialakítottak, amelyek hagyományos eljárással (öntés, kovácsolás) egyszerűen nem valósíthatók meg. Az alacsonyabb tömeg miatt meg tudták emelni a motor maximális fordulatszámát, a hűtőcsatorna a dugattyú hőterhelését csökkenti, így az eredetileg 700 lóerős biturbó blokk teljesítményét 30 lóerővel tudták megnövelni. Az első próbapados teszten már sikerrel túl is jutott a nyomtatott dugattyúkkal szerelt blokk. A gyártástechnológia lassúsága miatt az eljárás inkább csak kis szériás járművek és versenyautók számára teszi lehetővé a nyomtatott dugattyúkat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.