Tulajdonképpen feleslegesen sok a hét darab villanymotor, amely a Ford Mustang Mach-E 1400 elnevezésű, a Ford Performance és az RTR műhely együttműködésében megépített versenyautónál a kerekeket hajtja, de a villanymotoros hajtás népszerűsítése a cél, ehhez pedig sokféle versenysportba kóstolnak bele az autóval. Driftelésnél például a hátsó négy villanymotor kapja a hangsúlyt, azaz a legtöbb energiát a különösen gyors teljesítményleadású akkumulátor adja, a negyedmérföldes gyorsulásnál pedig az első három villanymotor is hajt, hogy kihasználják a tapadást, de akár nagy sebességű oválpályán is helytáll a gép. Egy teljesen üres karosszériát vettek a versenyautó alapjául, majd egyedi technikával töltötték meg. Amíg az utcai változatban legfeljebb két villanymotor (tengelyenként egy-egy) lesz, addig itt elöl három, hátul négy hajtómotornak szorítottak helyet, az egymás mögé épített villanymotorok differenciálművön keresztül hajtják a kerekeket. Az 56,8 kilowattóra kapacitású akkumulátort nikkel-mangán-kobalt cellákból állították össze.
A Ford Performance és az RTR műhely dolgozói mintegy tízezer munkaórát töltöttek az autó megépítésével. Ezt az indokolja, hogy egyszerre különféle szakágak igényeinek megfelelő (vagy legalábbis minimális szereléssel-szoftverhangolással módosítható) versenyautót készítettek. Az autó a Ford Mustang GT4-es versenyautó Brembo fékrendszerét kapta, de természetesen elektromos fékezés is van. Sokat dolgoztak a két rendszer összehangolásán, a hidraulikus kézifék megrántásakor egy pillanatra lekapcsolnak a hátsó villanymotorok, hogy csökkenjen a hidraulikus fék igénybevétele.
A bevetés előtt természetesen szoftverből választható, hogy milyen üzemmód szerint működjön a hajtás, amely lehet első-, hátsó- vagy összkerékhajtás, az utóbbi esetben előre beállítható vagy menet közben is módosítható az előre-hátra jutó nyomaték mértéke. Az aerodinamikai csomagot pályaversenyzésre szabták, 257 kilométer per órás tempónál egy tonna leszorítóerőt termelnek a szárnyak. A Ford Mustang Mach-E 1400-as sokoldalúsága mellett az organikus karbon tesztautója is: a motorháztető ebből az új anyagból készül, míg a karosszéria többi része még hagyományos, szénszál-erősítésű műanyagból áll össze.
Szoftverből lehet állítani, hogy mely villanymotorok hajtsanak – azért még nem menet közben
Hátsó ülések is vannak a fedélzeten, drifttaxiként is megállja a helyét az autó
A villanymotoros Mustang is igazi versenyautó, amely ráadásul egyedülállóan sokoldalú: drift, oválpálya, helyi felfutó – sokféle megmérettetésen áll majd rajthoz a Ford Performance és az RTR műhely közös gépe
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.