BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Mach-E hét villanymotorral pusztítja az abroncsokat a versenypályán

Haladni kell a korral, ezért a Ford Performance az RTR műhellyel közösen a Mustang Mach-E villanyautóból épített versenyautót – rögtön hét villanymotorral és 1419 lóerős rendszerteljesítménnyel!

Tulajdonképpen feleslegesen sok a hét darab villanymotor, amely a Ford Mustang Mach-E 1400 elnevezésű, a Ford Performance és az RTR műhely együttműködésében megépített versenyautónál a kerekeket hajtja, de a villanymotoros hajtás népszerűsítése a cél, ehhez pedig sokféle versenysportba kóstolnak bele az autóval. Driftelésnél például a hátsó négy villanymotor kapja a hangsúlyt, azaz a legtöbb energiát a különösen gyors teljesítményleadású akkumulátor adja, a negyedmérföldes gyorsulásnál pedig az első három villanymotor is hajt, hogy kihasználják a tapadást, de akár nagy sebességű oválpályán is helytáll a gép. Egy teljesen üres karosszériát vettek a versenyautó alapjául, majd egyedi technikával töltötték meg. Amíg az utcai változatban legfeljebb két villanymotor (tengelyenként egy-egy) lesz, addig itt elöl három, hátul négy hajtómotornak szorítottak helyet, az egymás mögé épített villanymotorok differenciálművön keresztül hajtják a kerekeket. Az 56,8 kilowattóra kapacitású akkumulátort nikkel-mangán-kobalt cellákból állították össze.

A Ford Performance és az RTR műhely dolgozói mintegy tízezer munkaórát töltöttek az autó megépítésével. Ezt az indokolja, hogy egyszerre különféle szakágak igényeinek megfelelő (vagy legalábbis minimális szereléssel-szoftverhangolással módosítható) versenyautót készítettek. Az autó a Ford Mustang GT4-es versenyautó Brembo fékrendszerét kapta, de természetesen elektromos fékezés is van. Sokat dolgoztak a két rendszer összehangolásán, a hidraulikus kézifék megrántásakor egy pillanatra lekapcsolnak a hátsó villanymotorok, hogy csökkenjen a hidraulikus fék igénybevétele.

A bevetés előtt természetesen szoft­verből választható, hogy milyen üzemmód szerint működjön a hajtás, amely lehet első-, hátsó- vagy összkerékhajtás, az utóbbi esetben előre beállítható vagy menet közben is módosítható az előre-hátra jutó nyomaték mértéke. Az aerodinamikai csomagot pályaversenyzésre szabták, 257 kilométer per órás tempónál egy tonna leszorítóerőt termelnek a szárnyak. A Ford Mustang Mach-E 1400-as sokoldalúsága mellett az organikus karbon tesztautója is: a motorháztető ebből az új anyagból készül, míg a karosszéria többi része még hagyományos, szénszál-erősítésű műanyagból áll össze.

Szoftverből lehet állítani, hogy mely villanymotorok hajtsanak – azért még nem menet közben

Hátsó ülések is vannak a fedélzeten, drifttaxiként is megállja a helyét az autó

A villanymotoros Mustang is igazi versenyautó, amely ráadásul egyedülállóan sokoldalú: drift, oválpálya, helyi felfutó – sokféle megmérettetésen áll majd rajthoz a Ford Performance és az RTR műhely közös gépe

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.