Decemberben csupán 3,3 százalékkal csökkent az Európai Unióban eladott új személygépkocsik száma az egy évvel korábbihoz képest, 1,031 millióra, de ez még így is az év második legkevésbé rossz hónapja az autókereskedők szemszögéből. Csak szeptemberben volt pozitív a szaldó, akkor 3,1 százalékos bővülésről számolhatott be az európai autógyártók szövetsége (ACEA). Paradox módon a helyzet csak javult az Egyesült Királyság kilépésével, mert a britek már jó ideje rontották a statisztikát, decemberben például 10,9 százalékos éves visszaeséssel küzdöttek. Ezt azonban már nem tartalmazza a 2020-as teljes EU-s forgalmi statisztika, amely 23,7 százalékos piacszűkülésről tanúskodik, egy utolsó rohammal sem sikerült a tízmilliós határ túloldalára kerülni. Az évet 9,942 millió darabos értékesítés jellemezte, azaz 3,086 millió autóval kevesebbet helyeztek forgalomba, mint a békebeli 2019-ben. Ekkora visszaesés még a 2008-as válság idején sem volt, igaz, akkor roncsautóprogramokkal mesterségesen próbálták „szítani” a keresletet. Az állami támogatással zajló csereprogram a legnagyobb piacot, Németországot is mozgásban tartotta, bár a 19,1 százalékos visszaesés és a 2,917 millió eladott új autó így is gyenge teljesítményt takar, ám a decemberi 9,9 százalékos bővülés már reménykeltő. Mindenütt két számjegyű volt a mínusz, a legkisebbet, 12,1 százalékosat Dániából jelentették. A márkák versenyében a Volkswagen csoport áll az élen, 2,547 milliós forgalmukkal 25,6 százalékosra nőtt a piaci részesedésük. A második helyre futna be a Stellantis néven most fuzionált Peugeot SA és Fiat Chrysler: ők együtt 2,171 millió autót adtak el, ami 21,8 százalékos piaci szeletre jogosítana.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.