A készletcsökkenés rontotta a Renault számait
Az egymást követő ötödik negyedévben zuhant a Renault francia járműgyártó vállalat bevétele, amely az idei első negyedévben 1,1 százalékkal, 10 milliárd euróra esett.
Erősen megtépázta a pandémia a Renault számait. Az autógyártó jelenlétének elmaradása a fellendülő kínai piacokon, és az elektronikus csipek globális készlethiánya is nehezíti a cég helyzetét.
A Renault arra törekszik, hogy kevesebb autót gyártson, miközben a magasabb haszonkulccsal értékesíthető modellekre helyezi a hangsúlyt, és ez a stratégia kezdi meghozni a gyümölcsét – mondta Luca de Meo, aki tavaly július óta a Renault vezérigazgatója.
A társaság a januártól márciusig tartó időszakban bekövetkezett ismételt járműár-emelkedéstől kapott lendületet az idei első negyedévben. Viszont ez sem volt elég a készletcsökkenés és más ellenszelek, például a kedvezőtlen devizahatások ellensúlyozásához. A Renault összes bevétele 1,1 százalékkal, 10 milliárd euróra zuhant éves bázison.
A francia járműgyártó vállalat a riválisaihoz hasonlóan küzd a félvezető csipek hiányával. A vállalat legfrissebb értesülései szerint a probléma a harmadik negyedévig fennmaradhat, viszont a Renault az év végére javulásra számít. Az első negyedévben több tízezerrel kevesebb autót gyártottak – mondta Clotilde Delbos, a vállalat pénzügyi vezetője. A csiphiány ellensúlyozására a Renault csökkentette a költségeit, de miután több szektorbeli versenytársával ellentétben nem használta ki a kínai piac felfutásában rejlő lehetőségeket, ez a lépés összességében nem volt elég a kedvezőbb számok eléréséhez.
A dél-koreai Hyundai eközben az elmúlt négy év legmagasabb első negyedéves eredményét produkálta, köszönhetően a luxusautó-értékesítéseknek, ami a Renault-nak amúgy is gyenge területe – írja a Reuters. Ráadásul a Renault tavaly a kedvezőtlen adatok miatt befejezte a személygépjárművek értékesítését Kínában, tehát a szektor többi szereplőjénél jobban függ a lezárásokkal terhelt európai piacoktól.
A helyzetet az is nehezíti, hogy a francia vállalat az elektromos autók piacán is egyre komolyabb versennyel néz szembe. Habár itt korábban meghatározó szereplő volt, időközben több nagy európai gyártó, például a Volkswagen is lekörözte a francia márkát. Delbos szerint az alternaítv hajtás idén elérheti az összértékesítés 15 százalékát.


