Az egymást követő ötödik negyedévben zuhant a Renault francia járműgyártó vállalat bevétele, amely az idei első negyedévben 1,1 százalékkal, 10 milliárd euróra esett.
Erősen megtépázta a pandémia a Renault számait. Az autógyártó jelenlétének elmaradása a fellendülő kínai piacokon, és az elektronikus csipek globális készlethiánya is nehezíti a cég helyzetét.
A Renault arra törekszik, hogy kevesebb autót gyártson, miközben a magasabb haszonkulccsal értékesíthető modellekre helyezi a hangsúlyt, és ez a stratégia kezdi meghozni a gyümölcsét – mondta Luca de Meo, aki tavaly július óta a Renault vezérigazgatója.
A társaság a januártól márciusig tartó időszakban bekövetkezett ismételt járműár-emelkedéstől kapott lendületet az idei első negyedévben. Viszont ez sem volt elég a készletcsökkenés és más ellenszelek, például a kedvezőtlen devizahatások ellensúlyozásához. A Renault összes bevétele 1,1 százalékkal, 10 milliárd euróra zuhant éves bázison.
A francia járműgyártó vállalat a riválisaihoz hasonlóan küzd a félvezető csipek hiányával. A vállalat legfrissebb értesülései szerint a probléma a harmadik negyedévig fennmaradhat, viszont a Renault az év végére javulásra számít. Az első negyedévben több tízezerrel kevesebb autót gyártottak – mondta Clotilde Delbos, a vállalat pénzügyi vezetője. A csiphiány ellensúlyozására a Renault csökkentette a költségeit, de miután több szektorbeli versenytársával ellentétben nem használta ki a kínai piac felfutásában rejlő lehetőségeket, ez a lépés összességében nem volt elég a kedvezőbb számok eléréséhez.
A dél-koreai Hyundai eközben az elmúlt négy év legmagasabb első negyedéves eredményét produkálta, köszönhetően a luxusautó-értékesítéseknek, ami a Renault-nak amúgy is gyenge területe – írja a Reuters. Ráadásul a Renault tavaly a kedvezőtlen adatok miatt befejezte a személygépjárművek értékesítését Kínában, tehát a szektor többi szereplőjénél jobban függ a lezárásokkal terhelt európai piacoktól.
A helyzetet az is nehezíti, hogy a francia vállalat az elektromos autók piacán is egyre komolyabb versennyel néz szembe. Habár itt korábban meghatározó szereplő volt, időközben több nagy európai gyártó, például a Volkswagen is lekörözte a francia márkát. Delbos szerint az alternaítv hajtás idén elérheti az összértékesítés 15 százalékát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.