BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az alumíniumdoboz a leginkább fenntartható csomagolás

Az italgyártó vállalatok körében az elmúlt időszakban a csomagolóanyagokban szerkezeti elmozdulás következett be, miután egyre több kutatás bizonyította, hogy a végtelen számban újra és újra feldolgozható alumínium az üveg és a PET műanyag legkedvezőbb alternatívája.

A körforgásos gazdasági modell térhódításával egyre több italgyártó vállalat tér át az újrahasznosítható csomagolásokra. Az elmúlt időszakban főként az alumíniumdobozok kerültek előtérbe, hiszen a nemzetközi tanulmányok során egyre gyakrabban bizonyosodott be, hogy az italcsomagolások életciklus-elemzése szerint az alumíniumdoboz a leginkább környezetbarát csomagolási megoldás. Az alumínium végtelenszer újrafeldolgozható, így fenntarthatóbb csomagolási lehetőség, mint az üveg és a PET műanyag.

Ezt bizonyítja, hogy az alumíniumdobozokat hasznosítják újra a legnagyobb arányban: míg a valaha gyártott alumíniumcsomagolások 75 százaléka még ma is forgalomban van, a PET palackoknak csupán a 13 százaléka.

A nagyüzemi sörgyárak is egyre többet tesznek a fenntarthatóságért: hazánkban elsőként a Heineken Hungária vonta ki a PET palackos termékeit a portfóliójából. A környezet védelme érdekében a vállalat az idei évtől kizárólag üveges, hordós és végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozos termékeket gyárt és forgalmaz. A Gösser és a Gösser Natur Zitrone radlerek PET palackos kiszereléseinek elhagyásával a cég évi csaknem 200 tonna műanyagtól mentesíti a környezetet.

A vállalat kezdeményezése nem egyedülálló a hazai italgyártók körében. A Hell csoport szinte teljes egészében újrahasznosított alumíniumból készült italdobozokba tölti a termékeit. A Coca-Cola pedig olyan csomagolási innovációk kifejlesztésén dolgozik, mint a papírpalack, amelynek első éles piaci tesztje Magyarországon idén nyáron várható. Amellett, hogy a vállalat italcsomagolásai teljes mértékben újrahasznosíthatók, az elmúlt időszakban a PET palackok előállításához felhasznált műanyag mennyiségét mintegy 15 százalékkal, az alumínium italdobozok súlyát pedig 13 százalékkal csökkentette. Ezáltal éves szinten mintegy 170 tonnával kevesebb alumíniumot használt fel.

A másodlagos csomagolóanyag szerepe sem elhanyagolható: a Coca-Cola tavaly 36 százalékkal fogta vissza az üveges termékek vendéglátóegységekbe szállításakor felhasznált zsugorfólia mennyiségét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.