A vártnál kevesebb előfizetővel tudta növelni táborát a Netflix a márciussal végződött negyedévben, a 3,98 milliós növekmény messze elmaradt a Refinitiv 6,25 milliós elemzői konszenzusától. Jelenleg világszerte összesen 207,6 millióan fizetnek a Netflixen elérhető tartalmakért. Megvolt tehát a böjtje az év végi rekordbővülésnek, hiszen a decemberrel zárult három hónapban épp fordított volt a helyzet: a globális piacvezető streamszolgáltató akkor 8,51 millió új ügyfelet tudott megnyerni magának, és az elemzők lőttek mellé a 6,1 milliós gyarapodásról szóló konszenzusukkal.
Januárban a Netflix óva is intette a vérmes reményeket tápláló elemzőket, jelezve, hogy a folyó negyedévre lassuló növekedési tempót vár, és elégedett lenne a globális előfizetői létszám 6 milliós bővülésével. Ehhez képest az elért négymilliós plusz mélyütésként érte a piacot, s ez a részvényárfolyam 11 százalékos zuhanásában mutatkozott meg a gyorsjelentés keddi tőzsdezárás utáni publikálását követő kereskedésben. Ezzel 25 milliárd dollárral csökkent a cég piaci értéke. A Netflix utóbbi 12 hónapi 27 százalékos árfolyam-emelkedésekor a Nasdaq Composite Index 63 százalékkal tudott erősödni. Úgy látszik, a két számjegyű mozgások megszokottá válnak a Netflix életében, az előző negyedév végén a rekordforgalomról és -nyereségről szóló híradást 12,5 százalékos rali követte.
A mostani letargiában már tetten érhető a pandémiát követő amerikai nyitás üzletmenetet negatívan érintő hatása, az újranyitó filmszínházak és az egyéb közösségi szórakozási lehetőségek egyre több embert mozdítanak ki az otthonából. Ráadásul a korábbiakhoz képest a műsorválaszték sem volt túl acélos, számos sorozat és produkció forgatását, utómunkálatait lassították a járvány miatt elrendelt korlátozások, és a Netflix egyik sikersorozata, az Office című munkahelyi komédia visszaköltözött a rivális Peacock streamszolgáltatóhoz.
A konkurencia megerősödése sem tett jót az üzletnek, a lassan másfél éve elindított Disney+, valamint az AT&T csoporthoz tartozó HBO Max is nézőket szipkáz el a Netflixtől, vagy előle. A Walt Disney streamszolgáltatója márciusban már átlépte a százmilliós előfizetői álomhatárt. Mindez még óvatosabbá tette a Netflix vezetését, amely a folyó negyedévben csupán egymillió új előfizetővel számol, szemben a 4,8 milliós elemzői „vágyakkal”. A második fél évre viszont „piacütő” sorozatok kerülnek képernyőre, s ezzel új előfizetők millióit tudják majd magukhoz láncolni.
Dráma azonban pénzügyi vonalon így sincs, a szolgáltató forgalma az egy évvel korábbi 5,77 milliárdról 7,16 milliárd dollárra gyarapodott, nem utolsósorban az egy év alatt megszerzett 37 millió új előfizetőnek köszönhetően. A konszenzus 7,13 milliárdról szólt. Bevételnövelő forrás volt még, hogy a német, a brit, az argentin és a japán piacon megemelték a havi díjakat. A negyedéves adózott eredmény 709 millióról 1,71 milliárd dollárra ugrott, ez egy részvényre vetítve 3,75 dolláros profitot (EPS) jelent a bázisidőszak 1,57 dolláros értéke után. A hosszú távú adósságot az utóbbi három hónapban sikerült egymilliárddal, 14,86 milliárd dollárra csökkenteni. Abban nem volt változás, hogy a cég önfinanszírozóvá vált, az ehhez szükséges 200 milliós előfizetői létszámot a múlt év végén már átlépte. A folyó negyedévre a cégvezetés 7,3 milliárd dollár bevételt és 1,44 milliárd adózott nyereséget tervez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.