BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A tech szektorból jön az új Ferrari-vezér

Az elektromos átállás és a pandémiás sokkot követő kilábalás új, a technológiai iparban edződött, tapasztalt vezetőket kíván, ennek megfelelően döntöttek a személycserékről a Ferrarinál és a Rolls-Royce-nál.

Féléves keresgélés után megtalálták az ideális vezetőt a Ferrari legújabb korszakváltásához. Az olasz luxussportkocsi-gyártó élére a technológiai szektorból szerződtettek szakembert az 52 éves Benedetto Vigna személyében, aki jelenleg az olasz-francia tulajdonban lévő, de genfi székhelyű félvezetőgyártó multi, az STMicroelectronics legjövedelmezőbb leányvállalatát igazgatja. Az 52 éves Vigna a decemberben, két és fél év után távozó Louis Camilleri székét foglalja el. Camilleri személyes okokra hivatkozva mondott le, erről bővebbet azóta sem lehet tudni.

John Elkann, a Ferrarit irányító Agnelli-dinasztia autóipari vezetője szerint a kor kihívásainak megfelelni képes szakembert ültetnek a volán mögé. A kiválasztáskor lényeges szempont volt Vigna technológiai felkészültsége, mert Elkann szerint ez a szemlélet a jövőben kulcsfontosságú lesz az elektromos átállás és a piaci verseny szempontjából. Neki kell ezt a folyamatot menedzselnie, ami a hibrid Ferrarik piacra dobásával már meg is megkezdődött, a következő kiemelkedő esemény pedig a presztízsmárka első teljesen elektromos hajtású autójának 2025-ös bemutatása lesz. Elkann sem maradt munka nélkül az utóbbi időben, le kellett vezényelnie a Fiat Chrysler oldaláról a Peugeot SA-val nyélbe ütött fúziót, miközben a Ferrarira is figyelnie kellett. Sőt kell is, hiszen Vigna csak szeptemberben lép be a céghez – emlékeztet a Reuters.

Egy hónappal később elnökváltás lesz egy másik, luxuscsengésű márkánál, a Rolls-Royce-nál is, amely fennállása óta először nevez ki nőt erre a posztra. Igaz, nem az 1998 óta a bajor BMW fennhatósága alá tartozó autóipari vállalatnál, hanem az utóbbi időben gyengélkedő ipari konglomerátumnál, amely repülőgép-hajtóműveket, turbinákat, hajómotorokat, védelmi berendezéseket gyárt. A hetvenedik évében járó Ian Davis kilencévi regnálás után adja át az elnöki teendőket Anita Frew-nak, aki a BHP Billiton bányatársaság egyik igazgatója, és a Croda technológiai és vegy-ipari csoportnál is „elnökösködik”. A 63 éves Frew-t júliustól beválasztják a Rolls-Royce igazgatóságába. Nagy feladat hárul rá, a pandémia alatt ugyanis legnagyobb megrendelőivel, a repülőgépgyártókkal együtt padlóra került a rábízott üzletág, komplett megszorítási program végrehajtására, hitelfelvételre és tőkeemelésre volt szükség. Érdekesség, hogy az angolok egyre sűrűbben szakítanak a hagyományokkal, a labdarúgó-szövetség (FA) elnöki posztját a keddi bejelentés szerint szintén egy hölgyre, Debbie Hewittre bízzák jövő januártól.

A Renault csoportnál már megmelegedett Luca de Meo széke, a munkáját tavaly júliusban megkezdő korábbi SEAT-elnök érkezésével a híres-hírhedt Carlos Ghosn nevével összeforrt korszak zárult le a francia autógyártónál. Vignához hasonlóan De Meónak is az elektromos korszakváltás menedzselése lesz a fő feladata, a cég ennek érdekében tegnap bejelentette, hogy egy új egységbe, Renault ElectriCity néven vonja össze három észak-franciaországi gyárát (Douai, Maubeuge és Ruitz), ahol évi 400 ezer villanyautót fognak majd gyártani 2025-től. A Renault egy stratégiaváltás kellős közepén áll, kínálatát radikálisan szűkíti, a kevés hasznot hozó modelljeit nyugdíjazza, hogy felvegye a versenyt riválisaival, és a villanyautóknál visszaverje a trónfosztásra készülő Volkswagen támadásait. A tegnapi hírekre a Rolls-Royce árfolyama Londonban 0,5, a Renault-é Párizsban 0,2 százalékos emelkedéssel, a Ferrarié Milánóban 1 százalékos gyengüléssel reagált.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.