BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szuperszonikus repülőgépekkel indul a jövőbe az amerikai légitársaság

Sugárhajtású repülőgépeket rendelt a United Airlines a Boom Supersonic nevű startuptól. A beruházás része annak a projektnek, amelynek megvalósításával 2050-re karbonsemlegessé tennék a légitársaságot. Nem mellesleg az új szuperszonikus Overture gépekkel nagyjából a felére csökkenhet a menetidő.

Felgyorsítaná a légi közlekedést a United Airlines. Az egyik legnagyobb amerikai légitársaság csütörtökön jelentette be, hogy 15 szupergyors gépet vásárol a Boom Supersonictól, és opciós lehetősége lesz további 35 megvételére. A Boom Supersonic egy startup cég, amely Overture néven dobja piacra első szuperszonikus sugárhajtású utasszállítóját – várhatóan 2029-ben. A gép 1,7 Mach sebességre lesz képes, ami azt jelenti, hogy sok esetben majdnem a felére csökken a menetidő. Például a New York és London közötti hatórás menetidő három és fél órásra rövidülhet.

„A Boom és a United Airlines olyan jövőképet álmodott meg a közösségi légi közlekedés terén, amelyben mind az üzleti, mind a szabadidős úton lévők részesülhetnek a magas minőségű repülés élményéből” – mondta Scott Kirby, a United Airlines vezérigazgatója.

Bár az üzlet részleteit nem hozták nyilvánosságra, mindkét fél nagy hasznot remél az együttműködéstől.

A denveri székhelyű Boom 2014-es alapítása óta 270 millió dollárra növelte alaptőkéjét, és már 150 alkalmazottja van. Blake Scholl alapító-vezérigazgató elképzelése, hogy visszahozza a szuperszonikus kereskedelmi repülést, amelyet 1976 és 2003 között a Concorde szolgáltatott.

„A világ első zéró szén-dioxid-kibocsátás mellett működő szuperszonikus repülőgépei közelebb visznek bennünket egy fenntarthatóbb világhoz” – mondta Scholl.

A törekvés a United Airlines vezérigazgatójának elképzeléseibe is illeszkedik. Scott Kirby egy éve vette át a légitársaság irányítását, és igencsak agilis módon igyekszik fejleszteni. Az év elején a vállalat részesedést szerzett eVTOL-technológiát (elektromos felszállás és leszállás – olyan típusú repülőgép, amely elektromos energiát használ a függőleges lebegéshez, felszálláshoz és leszálláshoz – a szerk.) használó Archer Aviationben, amely elsőként gyárt elektromos városi kisrepülőgépeket. A Mesa Airlinesszel együttműködve be is rendeltek 200 elektromos kisrepülőt, amelyeket rövid távolságra használnának. Mindezt azt követően, hogy a United Airlines több milliárd dollárt fektetett egy szén-dioxid lebontásával foglalkozó vállalatba, hogy tartani tudja vállalását, a 2050-re elérendő karbonmentességet.

A Boom úgy tervezi, hogy még idén véghez viszi első tesztrepülését az XB–1 nevű sugárhajtású géppel, ha az eredményes lesz, akkor a vállalat 2023-ban megkezdi az Overture gyártását, amellyel 2026-ban tervezik az első repülést.

Mike Leskinen, a United Airlines fejlesztési alelnöke szerint az Overture drámai módon megváltoztathatja a légi közlekedést. „Lerövidíthetjük a repülési időt alacsonyabb károsanyag-kibocsátással, ami nagyon jól hangzik.”

A United Airlines légitársaság

15

szuperszonikus gépet rendelt a startuptól

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.