Nagy-Britanniában 29,5 százalékkal, 1998 óta a legalacsonyabb szintre csökkent az eladott új gépkocsik száma idén júliusban, részben amiatt, hogy visszavetette a termelést az autóipart globálisan érintő csiphiány, alábbhagyott az emberek vásárlási kedve, és még mindig nem nyitott ki az összes autókereskedő sem.

A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) azt közölte, hogy idén júliusban 123 296 új gépkocsit értékesítettek, 29,5 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, és 22,3 százalékkal kevesebbet az elmúlt egy évtized júliusi átlagához képest.

Fotó: AFP

A koronavírus-járvány megfékezését célzó, tavaly március végén életbe léptetett korlátozó rendelkezések alapján az autókereskedéseknek is zárva kellett tartaniuk, és csak júniustól nyithattak ki azok, amelyeknek megfelelő méretű szabadtéri bemutatóterük van.

Az SMMT 1 830 000-ről mintegy 1 820 000-re csökkentette az új autók idei eladásával kapcsolatos várakozását.

Nagy-Britanniában tavaly 1 630 000 új gépkocsit értékesítettek, ami 29,4 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest, és a legnagyobb esés 1943 óta.

Európa második legnagyobb autópiacán a 2016-os csúcs után tavaly már a negyedik egymást követő évben csökkent az új gépkocsik értékesítése. 2016-ban még 2 690 000 új autót vásároltak Nagy-Britanniában.