2024-ben kerülhetnek kereskedelmi forgalomba a repülő autók, a légi forgalom szabályozása azonban aggodalomra ad okot – mondta a CNBC-nek Hugh Martin, a közlekedési szabályok kidolgozásával foglalkozó Lacuna Technologies vezérigazgatója.

Fotó: EyePress via AFP

Számos autógyártó fejlesztett már légi járműveket, mint például az elektromos autókat gyártó Xpeng vagy a Fiat Chrysler, ám egyelőre a légi közlekedés szabályozása kiforratlan.

Vannak, akik megengedhetik maguknak a repülő autókat, a legtöbben azonban várhatóan a maradnak az úton elektromos vagy önvezető gépkocsit használva.

Hugh Martin szerint a hagyományos, úton közlekedő járművek biztonságosabbak a léginél, és több ember szállítására képesek.

Ahol nagyot robbanhat a légi közlekedés, az az áruszállítás és a fuvarozás, úgy gondolom, hogy ez a szegmens nagy lehetőségeket tartogat

– mondta Martin.

A városok egyre inkább aggódnak amiatt, hogy hogyan tudják majd kezeli a repülő autók forgalmát. Kezdve azzal, hogy járművek hol szállhatnak fel, hol landolhatnak, egészen odáig, hogy bármikor repülhetnek-e, vagy csak meghatározott időben, illetve hogy a járműveknek milyen távolságot kell tartaniuk egymástól.

Fotó: EyePress via AFP

Martin szerint

hosszú út áll még előttünk, mire ezeket a szabályokat kialakítják.

A USA Szövetségi Légi közlekedési Hivatala, valamint a NASA drón- és légi taxiszolgáltatókkal együttműködve vizsgálja meg, hogyan fog kinézni a légi közlekedés a jövőben.