A globális ellátási láncok szakadozása ellenére sem tart a rohamtól az Amazon, írtuk hétfőn. Hasonló gondolatokat fogalmazott meg a Target elnök-vezérigazgatója, Brian Cornell, aki hétfőn a Yahoo Finance All Markets Summit nevű rendezvényén kiemelte, hogy a kiskereskedelmi lánc szintén rendkívül erős ünnepi szezonra számít.

Egész évben erre készültünk

– közölte a cégvezető, akinek minden oka megvan az optimizmusra, hiszen a cége már a második negyedév során is eladásainak 8,9 százalékos növekedéséről számolt be, miközben a profitráta is szélesebb lett, elérve a 9,8 százalékot az egy évvel korábbi 9,1 százalékkal szemben. A cégtől az elemzők 7 százalékos növekedést várnak a karácsonyi szezonban, miközben a profitráta nem változik jelentősen a tavalyi évhez képest.

Fotó: Robert LEVER / AFP

A Target magabiztosságát növelheti, hogy a második negyedév végére 2,5 milliárd dollárral sikerült a készleteit is növelnie, köszönhetően annak, hogy a cég valóban korán megkezdte a felkészülést a kiskereskedelmi forgalom terén hagyományosan erős ünnepi szezonra. A vállalat emellett saját hajókat is bérelt a fennakadások megelőzésére, és 30 ezer új munkást kíván felvenni az ünnepeket megelőzően, hogy semmiképpen se szembesüljön zavarokkal.

Cornell szerint azonban nem fognak gyorsan megoldódni a beszállítói láncokat érintő problémák, hiszen azokat számos dolog fenyegeti, az ázsiai kikötőlezárásoktól az amerikai sofőrhiányig.

A Bank of America elemzője, Robbie Ohmes szerint a Target és versenytársa, a Walmart köszönhetően méretüknek, bérelt hajóiknak és gondos készletezésüknek, nagy nyertesei lehetnek az ünnepi szezonnak a kisebb cégek kárára.