A magyarországi üzletággal is rendelkező Siemens Mobility hárommilliárd dolláros szerződést írt alá az egyiptomi  Nemzeti Alagútügyi Hatósággal (NAT). 

A pénzből kulcsrakész vasúti rendszer kiépítését vállalta egy 660 kilométer hosszú szakaszon, amely – írja közleményében – a vörös-tengeri Ain Sokhna és a Földközi-tenger partján található Marsa Matrouh és Alexandria kikötővárosait köti össze.

Ez lesz Egyiptom első nagy sebességű és villamosított vasúti fővonala.

A Siemens Mobility a projekthez a Velaro nagy sebességű vonatokat, a Desiro regionális motorvonatokat és a Vectron tehervonatokat szállítja. Telepíti továbbá a legmodernebb számítógép-alapú biztosítóberendezés-technológián és az európai vonatbefolyásoló rendszeren (ETCS Level 2) alapuló jelzőrendszert, illetve a hatékony és folyamatos energiát biztosító áramellátó rendszert is. Végül a Siemens biztosítja és integrálja a legújabb kommunikációs, biztonsági és védelmi rendszereket.

Fotó: Shutterstock

A konzorcium két további tagja az Orascom Construction S. A. E. és a The Arab Contractors. Ezek a cégek építik a pályákat, a megrendelő pedig a hidakat, egyben előmozdítja az alépítmény létesítését. A szerződés teljes értéke közel 4,5 milliárd dollár, ennek tehát a kétharmada jut a Siemens Mobilityre. A projekt során a kivitelező konzorcium több mint 15 ezer helyi munkahelyet teremt.
Az aláírási ceremónián elhangzottak szerint a nagy sebességű vonat erősíti az általa érintett területek infrastruktúráját, segíti a városi terjeszkedést, összeköti az új közigazgatási fővárost és az új városokat az utas- és áruszállítás érdekében, és előmozdítja a turizmust. 

Az új vasúti hálózat évente több mint 30 millió embert szállít majd, és akár 50 százalékos utazásiidő-megtakarítást is ígér. 

Mindez azonban csak az első szakasza annak az egyiptomi tervnek, amely összesen 1800 kilométeres vonalra vonatkozik, és két további részből áll: az egyik új vonal Nagy-Kairó régiót köti majd össze Október 6. várostól a Nílus mentén Asszuánnal, a másik pedig Lukszort Hurghadán keresztül Szafagával. A három konzorciumi tag az év elején arról is megállapodott, hogy a következő hónapokban megvitatják és véglegesítik a két másik helyi nagy sebességű vasútvonalra vonatkozó megállapodásokat, beleértve a vasúti infrastruktúrát és a vonatokat, valamint a karbantartást.