Az LVMH csoport 44 milliárd eurós forgalmat bonyolított le az első három negyedévben, ez 46 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak eladásait, és 11 százalékkal magasabb a pandémia előtti, 2019-es hasonló periódus eredményénél. A harmadik negyedévre vonatkozóan a mintegy 75 luxusbrandet tulajdonló LVMH azt jelentette, hogy 20 százalékkal, 15,51 milliárd euróra nőttek az eladásai, ami az előző negyedév 84 százalékos növekedésénél jóval kisebb, de még mindig jelentősnek számít.

Fotó: CHRISTOPHE ARCHAMBAULT / AFP

A bővülés csaknem felét a csoport divat- és bőráru-divíziója adta, az itt elért 24 százalékos éves növekedés – mint a cégcsoport közölte – rekordméretű, és egyrészt Egyesült Államok vásárlóinak, de főként a kínai vevőknek köszönhető. 

Csak ez a részleg 21,3 milliárdos eladást regisztrált az első kilenc hónapban, míg a 2019-es hasonló időszak eladása 13,9 milliárd eurót tett ki. 

Leginkább a Louis Vuitton, Dior, Fendi, Loewe és Celine márkák eladásai növekedtek.

Ami az ékszereket illeti, a nemrég megvásárolt Tiffany igencsak jól muzsikált az eladási adatok szerint, a parfümök és a kozmetikumok terén a válság előtti szintre tértek vissza az eladási számok. Mind az Egyesült Államokban, mind Kínában igen erős kereslet mutatkozott az említett termékekre, de Európa is egyre inkább helyreáll ezen a fronton – ismertette a cég.

Ha földrajzi elosztásban nézzük, az év első kilenc hónapjában az ázsiai vevők (Japánt nem számolva) hozták össze a bevétel 36 százalékát, ez tavaly 34 százalék, 2019-ben pedig még csak 31 százalék volt. Az Egyesült Államok, az LVMH második legnagyobb piaca, az eladások 25 százalékát generálta. 2020-ban 24, 2019-ben 23 százalék volt az arány.