Az LVMH csoport 44 milliárd eurós forgalmat bonyolított le az első három negyedévben, ez 46 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak eladásait, és 11 százalékkal magasabb a pandémia előtti, 2019-es hasonló periódus eredményénél. A harmadik negyedévre vonatkozóan a mintegy 75 luxusbrandet tulajdonló LVMH azt jelentette, hogy 20 százalékkal, 15,51 milliárd euróra nőttek az eladásai, ami az előző negyedév 84 százalékos növekedésénél jóval kisebb, de még mindig jelentősnek számít.
A bővülés csaknem felét a csoport divat- és bőráru-divíziója adta, az itt elért 24 százalékos éves növekedés – mint a cégcsoport közölte – rekordméretű, és egyrészt Egyesült Államok vásárlóinak, de főként a kínai vevőknek köszönhető.
Csak ez a részleg 21,3 milliárdos eladást regisztrált az első kilenc hónapban, míg a 2019-es hasonló időszak eladása 13,9 milliárd eurót tett ki.
Leginkább a Louis Vuitton, Dior, Fendi, Loewe és Celine márkák eladásai növekedtek.
Ami az ékszereket illeti, a nemrég megvásárolt Tiffany igencsak jól muzsikált az eladási adatok szerint, a parfümök és a kozmetikumok terén a válság előtti szintre tértek vissza az eladási számok. Mind az Egyesült Államokban, mind Kínában igen erős kereslet mutatkozott az említett termékekre, de Európa is egyre inkább helyreáll ezen a fronton – ismertette a cég.
Ha földrajzi elosztásban nézzük, az év első kilenc hónapjában az ázsiai vevők (Japánt nem számolva) hozták össze a bevétel 36 százalékát, ez tavaly 34 százalék, 2019-ben pedig még csak 31 százalék volt. Az Egyesült Államok, az LVMH második legnagyobb piaca, az eladások 25 százalékát generálta. 2020-ban 24, 2019-ben 23 százalék volt az arány.