A Google már több mint három éve változtatott az árösszehasonlítást támogató úgynevezett Google Shopping szolgáltatásán, hogy az megfeleljen az Európai Bizottság előírásának – közölte a Google. 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pénteken közölte, hogy az Európai Törvényszék helyben hagyta az Európai Bizottság Google-ra kiszabott, 2,42 milliárd eurós versenyfelügyeleti bírságát, egyúttal kimondta: a cég visszaélt erőfölényével. Felidézték: az Európai Bizottság 2017 nyarán rótta ki a bírságot a Google-re; a vállalat jogorvoslattal élt a határozattal szemben, amelyet most elutasítottak. A feltárt jogsértés az Európai Gazdasági Térség 13 országát érintette, Magyarország nem volt köztük.

Fotó: Shutterstock

A Google hétfői közleményében azt írta, a Shopping hirdetések mindig is segítették az embereket abban, hogy gyorsan és könnyen megtalálják a keresett termékeket, és támogatást nyújtottak a kereskedőknek abban, hogy elérjék potenciális vásárlóikat. 

A pénteken azt közölte, az amerikai cégnél folytatott vizsgálat feltárta, hogy a termékkeresések eredményei figyelemfelkeltőbb módon jelentek meg az oldalon, ha a Google saját szolgáltatásából származtak. 

A vállalat tehát jogsértő módon biztosított előnyt saját árösszehasonlító szolgáltatásának a versenytársakéval szemben. 

A cég ezzel akadályozta a fogyasztókért folyó valódi versenyt az árösszehasonlító szolgáltatások között.

A Google 2004-ben lépett be az ár-összehasonlító szolgáltatások európai piacára. 2013 óta „Google Shopping”-nak hívják azt a szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy a fogyasztók összehasonlítsák az interneten kínált termékeket és azok árait, és kiválasszák a legkedvezőbb árat kínáló online kiskereskedőket.

A GVH a Google számára korábban már írt elő kötelezettségeket az Allo chatkliens kapcsán, és jelenleg is vizsgálja a Rakuten-csoportba tartozó Viber, illetve a ByteDance által üzemeltetett TikTok magatartását.