A tavalyi évhez képest 8,5 százalékkal növelték kiskereskedelmi költéseiket az amerikaiak a Mastercard kutatása szerint november 1. és karácsony között – tudta meg az AFP. Az online vásárlások 11, a boltiak pedig 8,1 százalékkal voltak magasabbak a tavalyinál.

A 17 éves rekordot jelentő növekedést kimutató tanulmány az autóvásárlásokat nem tartalmazza. Különösen sokat költöttek a tengerentúlon ruházatra, ezen a területen az eladások 47,3 százalékkal voltak magasabbak az előző évinél, de ékszerekre is 32 százalékkal több pénzt szórtak el mint tavaly.

Fotó: VALERIE MACON / AFP

Az omikron megjelenése előtti időszakot is magában foglaló időszakban az áruházi forgalom 21,2 százalékot nőtt, míg elektronikai cikkekre 16,2 százalékkal költöttek többet mint tavaly.

A kutatásból az is kiderült, hogy az idei évben a vásárlásokat hamarabb kezdték meg a háztartások, hogy a garantált karácsonyi szállítást el tudják érni.