Szlovákiában az e-kereskedelem együttes forgalma 2021-ben első alkalommal haladta meg a 2 milliárd eurót. Tavaly a webáruházak forgalma 19 százalékkal nőtt, vagyis a 2020-ban mért 29 százalékos ugrás után sem tört meg nagyon a lendület – derül ki a Heureka társaság elemzéséből. A 2,08 milliárd eurót generáló ágazat különösen 2021 első negyedében száguldott, akkor egyenesen 65 százalékos növekedést produkált – ebben az időszakban a járvány miatt szigorú lezárások voltak Szlovákiában.

Forrás: Shutterstock

Tavaly a leggyorsabb növekményt a ruházati cikkek e-kereskedelme könyvelte el (34 százalék), majd a háztartással, kerttel kapcsolatos termékek és bútorok következnek a sorban (31 százalék), az élelmiszer esetében 24 százalékot mértek. Tomás Braverman, a kilenc közép- és kelet-európai országban működő Heureka Group vezetője szerint az élelmiszer, a ruhanemű és a bútorvásárlás egyébként nem annyira jellemző az e-kereskedelemre, azonban a Covid-19 a vásárlói szokásokat is gyökeresen átformálta.

A gyógyszereket leszámítva voltaképpen valamennyi termékcsoport elektronikus értékesítése növekedett Szlovákiában.

Ehhez talán az is hozzájárult, hogy míg 2019-ben a világjárvány előtti utolsó évben csupán a szlovákiai háztartások 82 százaléka rendelkezett internetes csatlakozással, addig tavaly már a háztartások 90 százaléka, ami 148 ezer háztartást jelent.