Nem futhatnak többé Google-reklámok az orosz állam tulajdonában lévő médiatermékek felületein – közölte a keresőóriás a CNN szerint, miután szombaton a YouTube esetében már hozott egy hasonló döntést.

Ezzel az állami tulajdonú orosz média újabb forrásoktól esik el, ahogy egyre több technológiai platform igyekszik korlátozni ezek pénzhez jutását. Ezen csatornák – köztük a hírhedt RT – az ajánlásokban is jóval ritkábban fognak például a YouTube-on megjelenni, nehezítve ezzel az orosz propagandisták dolgát. A YouTube egy szóvivője szerint több száz csatornát és több ezer félrevezető platformot töröltek az elmúlt napokban a tévinformációk terjedésének megakadályozása céljából.

Fotó: JOHANNES EISELE / AFP

A Google döntése előtt pénteken a Facebook-tulajdonos Meta is letiltotta az orosz állami médiát a reklámok használatáról, és címkével jelzi az orosz állam által finanszírozott tartalmakat platformjain. Oroszország cserébe péntektől részlegesen korlátozta a Facebook elérését az országban, mondván, a platform megsérti az orosz emberek szabadságát az állami propaganda korlátozásával. Nick Clegg a Meta részéről még pénteken arról beszélt, hogy Oroszország arra utasította a Facebookot, szüntesse meg a tények ellenőrzését és az orosz sajtótermékek címkézését, amit visszautasítottak.

A Google mindemellett bizonyos funkciókat kikapcsolt a térképével kapcsolatban Ukrajnában, hogy ne nyújtson információkat a konfliktus alakulásáról. Mindezt a helyi hatósággal történő konzultációt követően tette.