Az áremelkedésnek több formájával is szembesülhetünk fogyasztóként. A leggyakoribb, hogy egy adott termékért többet kell fizetni, ugyanakkor az sem ritka, hogy ugyanazon az áron kevesebb mennyiséghez jutunk hozzá.

Ez utóbbinak a legújabb áldozata egy szinte mindenki által napi szinten használt árucikk, a WC-papír – számolt be róla a Fox Business.

Az amerikai fogyasztóvédők kiszúrták, hogy miközben egyes termékek ára változatlan marad vagy akár emelkedik, a méretük egyre kisebb lesz.

Fotó: Shutterstock

Ez főleg a rágcsálnivalóknál volt megfigyelhető korábban, azonban most már a vécépapír is ebbe a kategóriába sorolható.

A szegmensben piacvezetőnek számító Procter & Gamble nemrégiben csökkentette az egy gurigába tartozó lapok számát, a Super Mega tekercsek esetében 396-ról 366-ra, a Mega tekercs esetében pedig 264-ről 244-re.

Szintén érdekes adalék, hogy

az elmúlt 60 évben egyetlen Charmin WC-papír-tekercs mérete 90 százalékkal lett kisebb a ConsumerWorld.org szerint.

A P&G február végén emelte az árakat, és a cég januári eredménybeszámolója alapján idén áprilisban újabb áremelés szerepel a terveik között.

A vállalat nem kommentálta a toalettpapír árával kapcsolatos híreket.

A P&G a méret kapcsán annyit jegyzett meg, hogy a különböző kiskereskedőkre szabja a termékméreteket. Emiatt a tekercsek mérete egyes áruházláncokban zsugorodhat, másokban viszont továbbra is a korábbi méret kapható.