Az Unilever számos jégkrém márkát birtokol, Magyarországon ezek közül valószínűleg a Magnum lehet a leginkább ismert, de a Ben & Jerry neve is biztos sokak számára ismerősen cseng. A vállalat mindenesetre a jégkrémek területén most új kísérletbe kezd, melynek keretében a hideg édességeket az eddigi mínusz 18 fokos hőmérséklet helyett mínusz 12 fokon tárolnák az üzletekben és a kiskereskedőknél – írja a CNBC.

Az óriáscég a lépéstől az üvegházhatású gázok kibocsátásának egységenként 20 és 30 százalék közötti csökkenését várja. A tesztet elsőként Németországban és Indonéziában hajtanák végre. A próba ebben a hónapban és a következő évben indul.

Bowl,With,Tasty,Vanilla,Ice,Cream,On,Table,Against,Light
Fotó: Shutterstock

A vállalat nem csupán az energiafelhasználásra kíváncsi, de szeretné azt is kideríteni, hogy a jégkrémek hogyan viselkednek a kicsit magasabb hőmérsékleten tárolva. A cég szerint a kiskereskedőknél található mélyhűtők adják a cég értékláncában bekövetkező kibocsátások mintegy 10 százalékát, miközben az Unilever célja az, hogy 2039-re elérje a nettó zéró kibocsátást. Noha a tavalyi évre az egyes és kettes hatókörű kibocsátása valamivel több mint 710 ezer tonna széndioxidnak feleltethető meg, az értéklánc cégen kívüli elemeit is tartalmazó 3-as hatókörű szennyezés ennél sokkal magasabb, 61 millió tonna feletti értékű volt.

Egyre több vállalat igyekszik az utóbbi időben a fenntarthatóság irányába lépni, és ez nem is minden esetben jelent egyszerű „zöldrefestést” a cégek részéről. Azért a vállalati célkitűzéseket érthető szkepticizmus fogadja, különösen a konkrétumok nélkül megfogalmazottakat, már az is előrelépésnek tekinthető, hogy ezekről a témákról egyáltalán szó esik.

Hogy mennyit segít a bolygón a kicsivel langyosabb jégkrém, azt persze nem tudni, de ebben az esetben nyilvánvalóan konkrét ígéretekről van szó, még ha két olyan országban is, ahol az energia költségei is jelentős mértékben emelkedtek az elmúlt hónapokban.