A többszörösére növekedett áprilisban a Rail Cargo Logistics – Hungaria szervezésében vasúton továbbított ukrán gabona magyarországi tranzitforgalma az elmúlt év azonos időszakához képest – tájékoztatott a vállalat szerdán.

A közleményben kiemelték: idén az első negyedévben a társaság szervezésében 41 ezer tonna termény érkezett Ukrajnából; június végéig további 85 ezer tonna feladását jelzik előre.

A szállítások további erősödésének csak az átrakási kapacitás, valamint a rendelkezésre álló vasúti kocsik száma szab határt

– ismertették.

View of a wheat field during the harvest near the Krasne village, Chernigiv region, 120 km to the north from Kiev, on July 05, 2019. - Global demand for agricultural products is projected to grow by 15 percent over the coming decade, while agricultural productivity growth is expected to increase slightly faster, causing inflation-adjusted prices of the major agricultural commodities to remain at or below their current levels, according to an annual report by the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) and the UN's Food and Agriculture Organization (FAO). (Photo by Anatolii STEPANOV / FAO / AFP)
Fotó: ANATOLII STEPANOV / AFP

A fekete-tengeri kikötőket érintő útvonal kiváltása miatt ukrán részről akár évi ötmillió tonna gabona magyarországi továbbítására is lenne kereslet – közölték. Ezzel az igénnyel áll szemben az átrakókapacitások napi 1000 tonnányi teljesítménye - tették hozzá.

A cég tájékoztatása szerint a gabonafuvarok rendeltetési helye döntően Olaszország, kisebb mennyiség érkezik magyar vevők megrendelésére készletezési céllal.

A Rail Cargo Hungaria kapacitásai – 700 saját gabonaszállító teherkocsi és a vállalatcsoport további 1500 dedikált kocsija – a magyar termény vasúti exportfuvarozásának rendelkezésére áll - szögezték le, utalva arra, hogy ez évi mintegy egymillió tonna szállítmányt jelent.

A cég jelezte, hogy anyavállalatával, a Rail Cargo Grouppal közösen dolgoznak azon, hogy eleget tegyenek a megnövekedett igényeknek. Ezeket azonban csak úgy tudják kiszolgálni, ha ügyféloldalról rendelkezésre állnak nem kifejezetten gabonaszállításra épített, de arra alkalmas vagonok - fűzték hozzá.

Arra is kitértek, hogy korábban Ukrajnából gabona csak elvétve érkezett vasúton Magyarországra, ezért nem épültek ki az ilyen mennyiségű termény fuvarozásához szükséges kapacitások. Mindemellett a pálya áteresztőképessége is szűkös a jelenlegi, magyarországi vasúti infrastruktúrát érintő felújítások miatt – jegyezték meg.