Az elkövetkező években a gépjárműipar nyersanyag- és akkumulátorhiánnyal nézhet szembe, ezekre a problémákra mindenképpen számítani lehet az e-mobilitás előretörése kapcsán – derül ki a Reuters cikkéből. 

Ha nem áll rendelkezésre elegendő akkumulátor, akkor a nyugati világ nagy mértékben fog függeni Ázsiától, ezt már most előre látjuk

– közölte a világ negyedik legnagyobb autógyártó cégének vezérigazgatója. 

26 April 2022, Saxony, Zwickau: An employee installs underbody protection on an ID.4 at Volkswagen's plant in Zwickau. In addition to VW vehicles, vehicles from the Group's Audi and Seat brands also come off the production line at the plant. The vehicles are based on the Modular Electric Toolkit. Volkswagen has converted the site, which employs around 9,000 people, into a purely electric vehicle factory at a cost of 1.2 billion euros and has now completed the transformation to an e-site. Photo: Jan Woitas/dpa (Photo by JAN WOITAS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: JAN WOITAS / dpa Picture-Alliance via AFP

A nyersanyagellátás is kihívást jelenthet a jövőben, hiszen az elektromos járművek átlagban 500 kilóval nehezebbnek bizonyulnak a hagyományos, belsőégésű motorral működő járgányokhoz képest. A nyersanyagforrások meggondolatlan módon való kiaknázása ugyanakkor geopolitikai kockázatot is hordoz magában. 

Az autógyártó cégek a technológiára fókuszáltak, és csak úgy ontották a piacra az elektromos járműveket, anélkül, hogy átlátták volna az e-mobilitási átmenet hosszú távú érdekeit. Ezért a szektor további működése mindenképpen alaposabb átgondolást igényel a szakértők szerint.