Az olajszállítás nem csak vezetékeken lehetséges, sőt kifejezetten nagy szerepet játszik a vízi úton történő szállítás az óriási tankerek segítségével, ám azzal, hogy az orosz olajnak a korábbi rövidebb utak helyett messzire kell utaznia, a szállítási költségek is jelentősen nőttek – írja az Insider.
Az olajszállító tankerek igénybevétele legalább 25 éve nem látott drágaságot ért el, részben a magas kereslet, részben az említett hosszabb utak miatt. A Bloomberg szerint
a tankerek az elmúlt 14 hétben több mint napi 40 ezer dollárt kerestek az üzemanyagok szállításával.
Noha a recesszióval kapcsolatos félelmek és a magas árak a közelmúltban a kereslet csökkenéséhez vezettek, az orosz olajat továbbra is keresik, az főként Ázsiában népszerű, ahol Kína és India egyaránt lecsapott a diszkontáron kapható orosz nyersanyagra. A növekvő kereslet pedig a tankerek árát is felfelé hajtja, miközben a nyugati szankciók és a rájuk adott orosz válaszok hatására Európa energiaválsággal néz szembe.
A szállítóhajókért ráadásul könnyen lehet, hogy hamarosan még többet kell fizetni, miután az orosz olajra vonatkozó újabb szankciók is életbe lépnek az év későbbi részében.