Április és szeptember között legkevesebb negyvenezer járatot töröltek az EU-s légitársaságok, a káoszt a jegyárak emelkedése követheti – írja a Növekedés.hu. 

A legnagyobb európai repülőtereken voltak időszakok, amikor hat, vagy akár még több órát is igénybe vett a csomagfeladás és a becsekkolással járó folyamat. Ez nem is csoda, hiszen az iparág a Covid alatt munkavállalói 20-40 százalékától kényszerült megválni, miközben a járvány után a várakozásokat meghaladóan felélénkült az utazási kedv.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint 2022-ben a globális légiforgalom 98 százalékkal fog növekedni a tavalyi évhez képest, és el fogja érni a 2019-es szint 82 százalékát.

A portál elemzése szerint ennek ellenére még korai az optimizmus, hiszen például a fapadosok piacán borítékolható a jegyárak áremelkedése, amelyet alapvetően a soha nem látott magasságokban járó kerozinár ösztönözhet.