A számtalan kiadót és stúdiót egyesítő, Európa legnagyobb játékipari vállalatának számító Embracer hat új felvásárlást jelentett be, miután az első negyedévben növelte eladásait és nyereségét – írja a Financial Times.

Embracer
Fotó: Getty Images

A svéd vállalat egy négyéves felvásárlási hullámát követően újabb vételekről számolt be. A cég megállapodásokat kötött az amerikai Limited Run Games, a Singtrix karaoke, a Tuxedo Labs PC-s játékstúdió, a Gyűrűk Ura és a Hobbit irodalmi művek szellemi tulajdonjogainak megvásárlásáról, valamint egy olyan vállalat bekebelezéséről, amelynek a kilétét nem fedték fel.

Az Embracer arról számolt be, hogy a június 30-ig tartó három hónapban az árbevétel az előző évhez képest megduplázódott, és 7,1 milliárd svéd koronára (681 millió dollár) nőtt, bár ez kicsit elmaradt az előzetes várakozásoktól.

A cég szerint működési eredménye 3 százalékkal, 1,32 milliárd svéd koronára emelkedett, ami kissé alulmúlta a becsléseket. A csoport megismételte az egész évre vonatkozó előrejelzését, és bejelentette, hogy 25-30 százalékos organikus növekedésre törekszik. Portálunk is beszámolt arról, hogy a járványvédelmi intézkedések feloldása után az emberek kevesebbet játszanak, és a megélhetési költségek miatt kevesebb gamingterméket vesznek. 

Az Embracer gyenge teljesítményről számolt be a konzoljátékok területén, amit ellensúlyozott a táblagépes és a mobiljátékok erősödése.

Az Embracer bevételeihez legnagyobb mértékben az Asmodee nevű cég  járult hozzá, amely kártyajátékokat és táblás játékokat fejleszt. Júniusban a szaúd-arábiai állami vagyonalap egymilliárd dollárt költött az Embracerben való részesedésre, ezzel a csoport szerint egy regionális központot hozhat létre az országban, hogy terjeszkedhessen a Közel-Keleten és Észak-Afrikában.

Az Embracer 120 játékfejlesztő stúdióval rendelkezik (szemben a négy évvel ezelőtti tíz stúdióval), és közel 13 ezer alkalmazottja van.