Az emelkedő egyre inkább visszaveti a fogyasztói kiadásokat az Egyesült Államokban. A Walmart, az ország legnagyobb kiskereskedője is arra figyelmeztetett a közelmúltban, hogy az élelmiszerek és a benzin árának emelkedése miatt az emberek elkezdték visszafogni a kiadásokat. A kereskedő bejelentése után több marketinges is csökkentette a hirdetési kiadásait, mivel úgy gondolják, hogy amikor már a Walmart is visszaesésről számol be, megerősítést nyernek a legrosszabb félelmeik – írja a The Wall Street Journal.
Az amerikai televíziós hálózatok és hírügynökségek már megérezték a reklámpiac lassulását. A Warner Bros. Discovery szórakoztatóipari és médiakonglomerátum – olyan csatornák tulajdonosa, mint a CNN, a TNT és a Food Network – csökkentette is az idei és jövő évi kilátásait. A vállalat arra számít, hogy a harmadik negyedévben a globális hirdetési eladások akár két számjegyű csökkenést is mutathatnak.
Tekintettel a kedvezőtlenebb makrokörnyezetre, visszaesett a reklámpiaci kereslet is – ismertette Gunnar Wiedenfels, a Warner Bros. Discovery pénzügyi igazgatója.
Trump szerint összeomlóban van az amerikai gazdaságTrump azt mondta, hogy elejét kell venni a további adóemeléseknek, a szárnyaló inflációnak, mert a gazdaság összeomlóban van. |
2020-ban még 7,1 ezermilliárd értékesítési tevékenységet generált a reklámpiac az Egyesült Államokbanaz IHS Markit tanulmánya szerint. A szakemberek a reklámozást gyakran azok közé a kiadások közé sorolják, amelyeket a gazdasági bizonytalanság idején azonnal csökkentenek a vállalatok. Amikor ez megtörténik, azt a digitális vállalatok érzik meg elsőként.
A múlt hónap végén a digitális reklámozás nagy szereplői, mint például a Meta, a Snap és a Twitter is közzétette, hogy a gyenge negyedéves eredményekért részben a hirdetésszám csökkenése a felelős. A Google anyavállalata, a digitális reklámozással foglalkozó Alphabet is az elmúlt két év leglassúbb negyedéves értékesítési növekedéséről számolt be, mivel a hirdetők visszalépése hatással volt a YouTube-ra is. Továbbbá pórul járhat a két legnagyobb streamingszolgáltató, a Netflix és a Disney+ is, amelyek azon fáradoznak, hogy a szolgáltatásaikat hirdetésalapú opcióval is kiegészítsék.
Úgy tűnik, elkezdett visszaesni a gazdaság, ami nagy hatással lesz a digitális hirdetési üzletágra– mondta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója.
A Paramount Global csütörtökön közölte, hogy televíziós tevékenységének bevétele – a legnagyobb üzletága, amely olyan egységeket foglal magában, mint a CBS, az MTV, a Nickelodeon és a Comedy Central – lényegében stagnált, mivel 6 százalékkal csökkent a reklámtevékenység.
Egyszerre látunk ellenszelet és hátszelet a reklámiparban – nyilatkozta Bob Bakish, a Paramount vezérigazgatója, majd hozzátette, hogy több kihívással is szembe kell néznie a digitális reklámpiacnak, a többi között az ellátási lánc fennakadásaival is, amely például nagymértékben érinti az autóipart. Ettől függetlenül Bakish látott néhány területet a legutóbbi negyedévben, amelyek továbbra is erősek hirdetési szempontból, ilyen volt a technológiai szektor és a turizmus. Az év második felében azonban átvehetik tőlük az irányítást a gyógyszergyártó cégek és a politikai hirdetések az amerikai félidős választások előtt.