BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kamufelhasználók miatt nem vette meg a Disney a Twittert

2016-ban, még jóval Elon Musk ajánlata előtt tárgyalt a két cég, de végül a Disney kifarolt az üzletből, mert nem tetszett neki a hamis felhasználók aránya.

A Disney 2016-ban, amikor a Twitter megvásárlását mérlegelte, arra a megállapításra jutott, hogy a közösségi oldal felhasználóinak „lényeges hányada” nem valós személy – mondta Bob Iger, a szórakoztatóipari vállalat akkori vezetője. Mint ismert, Elon Musk milliárdos üzletember most éppen emiatt vonta vissza felvásárlási ajánlatát. 

Még bizonytalanabbá vált Elon Musk Twitter-ügylete

Továbbra is a hamis fiókok miatt áll a bál.

A Code Conference nevű konferencián Iger arról beszélt, hogy a két cég igazgatótanácsa éppen megkezdte volna a felvásárlásról folytatott tárgyalásokat, amikor ő meggondolta magát, mert a Twitter segítségével jutottak arra a következtetésre, hogy a felhasználók jelentős hányada, de nem a többsége „kamu”.

Emlékszem, ahogy csökkent a szememben a vállalat értéke

– mondta Iger, aki arról nem beszélt, hogy mit ért lényeges hányadon. Maga a Twitter váltig állítja, hogy felhasználóinak kevesebb mint 5 százaléka bot vagy kéretlen tartalmakat posztoló fiók.

Exclusive 100-Minute Sneak Peek Of The Beatles: Get Back, disney,
Fotó: Charley Gallay / Getty Images

A kamuprofilok mennyisége azért döntő fontosságú a Twitter szempontjából, mert Elon Musk milliárdos arra hivatkozva próbál kihátrálni a Twitter megvásárlására tett 44 milliárd dolláros vételi ajánlatából, hogy a mikroblog-szolgáltató nem számolt be megfelelően a kamuprofilok számáról. 

Emlékirataiban Iger azt írta, azért gondolta meg magát a Twitterrel kötendő üzlettel kapcsolatban, mert úgy vélte, hogy a mikroblogoldalon „ronda” diskurzus folyik, ami túlzott és nem megfelelő figyelmet kelthet. A Twitter bírósághoz fordult, hogy kikényszerítse, Musk ne állhasson el a vételi ajánlattól. Iger szavaira egyelőre nem reagáltak.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.