Nagy-Britanniában 4,6 százalékkal, 225 ezer 269 darabra nőtt az új autók eladása szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest, már a második egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – közölte a brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT). A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 3,1 százalékkal, 10 ezer 330-ra csökkent, piaci részesedésük 4,6 százalékra zsugorodott a tavaly szeptemberi 5 százalékról. 

Szeptemberben 91 ezer 679 új benzinüzemű autót adtak el, ez 2,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, a piaci részarányuk 43,8 százalékról 40,7 százalékra csökkent.

Pentagon Group Car Dealership As Brighter Outlook Puts Autos Ahead in Recovery Race
Fotó: Chris Ratcliffe / Bloomberg via Getty Images

A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 16,5 százalékkal, 38 ezer 116-ra emelkedett, a piaci részesedésük pedig 15,2 százalékról 16,9 százalékra nőtt.

A hibrid-elektromos (HEV) autókból 29 ezer 88 talált vevőre a múlt hónapban, 16,5 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig 11,6 százalékról 12,9 százalékra emelkedett. Az idei első kilenc hónapban 1 millió 208 ezer 368 új autót értékesítettek, 8,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbival összevetve. 

Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán szeptemberben a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai (9311 darab), a Tesla Model Y (8315 darab) és a Volkswagen Polo (6476 darab) volt. 

2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni Nagy-Britanniában, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035. Az új autóknál tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 8,2 százalékra esett a 2020. évi 16 százalékról, a benzines autóké pedig 55,4 százalékról 46,3 százalékra csökkent. Eközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók piaci részesedése 6,6 százalékról 11,6 százalékra, a külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) hajtásúaké pedig 4,1 százalékról 7 százalékra ugrott.