Ruhát és élelmiszert vettek az amerikaiak az ünnepek alatt – a tévék nem fogytak
A november 1. és a december 24. közt tartó hetekben a korábban előre jelzett 7,1 százaléknál is nagyobbat növekedett az eladás az Egyesült Államokban – derül ki a Mastercard hétfői összesítéséből, amely nem tartalmazza az autóipari értékesítéseket.

Fotó: Bloomberg
A növekedés azonban még így sem éri el a tavalyi 8,5 százalékot annak ellenére, hogy a kiskereskedők a korábbinál is nagyobb leértékelésekkel várták vevőiket. Az idei magasabb infláció miatt a vásárlók visszafogták költekezésüket, az eladók kénytelenek voltak nagyobb akciókkal megszabadulni raktárkészleteiktől. A leárazások erős keresletet idéztek elő szinte minden szegmensben a hálaadás és a Cyber Monday közti öt napon, ezzel elérve a teljes kereskedelem 11 százalékos növekedését.
Az egész ünnepi időszakot tekintve a ruházati termékek eladásában 4,4 százalékos növekedést, az éttermek bevételeinél pedig 15,1 százalékos növekedést tapasztaltak. Az elektronikai cikkek értékesítésében azonban 5,3 százalék visszaesést regisztráltak.
Nagymértékben nőtt az online eladások értéke is. Az idei 10,6-es növekedés alig marad el a tavalyi 11 százaléktól – írja a Reuters.


