A Cyber Monday a legnagyobb online vásárlási nap az Egyesült Államokban, a leértékeléseiről híres „ünnep” forgalmával csak az azt közvetlenül megelőző Black Friday vetekedhet. Az idén azonban a verseny szorosabb, ugyanis a vevők karácsony előtt egyre jobban átállnak az internetes vásárlásra.

Online,Shopping,/,Ecommerce,And,Delivery,Service,Concept,:,Paper
Fotó: Shutterstock

Bár tavaly úgy tűnt, hogy a vevők visszatérnek a fizikai boltokba, a Cyber Monday a küszöbön álló gazdasági válság ellenére is felpörgette az amerikai fogyasztást. Az idei eladások rekordot dönthetnek, és elérhették a 11,6 milliárd dollárt az Adobe Analytics szerint.

Költések a kiberhétfőn
 

Az Adobe Analytics elemzése az Egyesült Államok száz legnagyobb online áruházának vásárlási adataiból készült, és ebből következtettek az elektronikus teljesítményére. Ugyan a boltok október óta csábítják a vásárlókat kuponokkal és alacsony árakkal, a valódi költekezésre november végén kerül sor.

A hálaadás, a Black Friday és a Cyber Monday a legforgalmasabb vásárlási időszak, az amerikaiak hetekig készültek a nagy leértékelésekre, hogy a lehető legolcsóbban intézhessék el az ünnepi bevásárlásukat. 

Az Adobe számítása szerint itt az online eladások 2,8 százalékkal magasabbak lesznek, és elérhetik a 34,8 milliárd dollárt.

Gyakorlatilag nincs olyan termék, amire ne lehetne valamilyen leértékelést találni az ünnepek alatt. A vásárlási lázat pedig az is erősíti, hogy a fogyasztók az inflációtól és a közelgő recessziótól való félelmükben megpróbálnak előre bevásárolni, mielőtt az árak elszállnának. Még a legnagyobb e-kereskedők is a közelgő válságra figyelmeztetnek és spórolásra buzdítanak, de a tengerentúli vásárlókat nem lehet megállítani.

Az Adobe által becsült 8,5 százalékos növekedés valójában nem jelent komoly változást. Ha ehhez hozzávesszük a 7,7 százalékos októberi inflációt, a valódi költekezés alig nőtt tavalyihoz képest. A csökkenő amerikai megtakarítások mellett pedig a nagy karácsonyi bevásárlás hatalmas pénzügyi terhet ró a háztartásokra.