Több bevételre tesz szert saját szabadalmainak értékesítéséből a Huawei, mint amennyit más cégek szellemi tulajdonáért fizetni kénytelen – derült ki a cég pénteki közleményéből.

Huawei
Jól jár szabadalmainak értékesítésével a Huawei.
Fotó: Shutterstock

A kínai technológiai óriás idén 20, szabadalmakkal kapcsolatos szerződést írt alá, licenceiket kifejezetten sok autógyártó cég vásárolta meg – árulta el Steven Geiszler, a cég szellemi tulajdonokért felelős tanácsadója. A szakember egy pár nevet ki is emelt a listáról:

ügyfeleik közt tudhatják a Mercedes-Benzt, az Audit, a Porschét és a BMW-t is.

A járműgyártók egyre több kommunikációs és technológiai funkciót építenek be termékeikbe, így érthető a vállalatok érdeklődése a kínai tech-gigász szabadalmai iránt. Geiszler hozzátette: a befolyó összegeket igyekeznek minél nagyobb mértékben visszaforgatni a kutatás-fejlesztési tevékenységükbe.

Nem csak autógyártók hasznosítják a Huawei szabadalmait, például a Nokiával is licencszerződésben állnak már 2017 óta.

A kínai tech óriás az elmúlt három évben 1,2 milliárd dolláros bevételre tett szert a szellemi tulajdonának értékesítéséből, amivel igyekszik ellensúlyozni az amerikai szankciók által kiváltott bevételkiesését. A céget ugyanis erősen megrázták a 2019 óta életbe léptetett különböző amerikai korlátozások. A Huawei a korábban barter-alapon működő ügyleteinek egy részét is készpénzfizetővé kellett alakítsa, hogy extra forráshoz juthasson.

A legfrissebb, kínai cégekkel szembeni amerikai korlátozáscsomag alig egy hónapja jelent meg, Amerika szerint a ZTE és a Huawei eszközei elfogadhatatlan nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek az országukra.