Japánban 5,6 százalékkal csökkent és 45 év óta a legalacsonyabb szintre esett vissza az új autók eladása 2022-ben a megelőző évhez képest,
elsősorban a félvezetőhiány miatt és annak a hatására, hogy a koronavírus-járvány fennakadásokat okozott az ellátási láncokban.
A japán autókereskedők szövetségének csütörtökön közölt adatai szerint tavaly 4 201 321 új autót adtak el az országban, beleértve a maximum 660 köbcentis motorral felszerelt kisautókat is.

A belföldi autóeladások tavaly az 1977 óta nem látott alacsony szintre estek vissza, amikor körülbelül 4 millió 190 ezer járművet adtak el.
Az ágazati szervezet adatai szerint a kisautókon kívüli újautó-értékesítés 8,3 százalékkal, 2 563 184 darabra csökkent, míg a kisautókból 1 638 137 darabot adtak el, 0,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.