A már aktív személy- és csomagszállítók attól tartanak, hogy a recesszió okozta növekvő munkanélküliség miatt rengeteg új belépő jelenik meg a piacon, ami az elérhető jövedelem csökkenéséhez vezet – írta riportjában a MarketWatch.

A kedvezőtlen gazdasági környezetben gyors jövedelemszerzési lehetőséget kínálnak a különböző kézbesítői, személyszállítói munkák, hiszen szaktudást nem igényelnek, és általában szabad időbeosztás mellett, akár részmunkaidőben is végezhetők. Ám ez könnyen oda vezethet, hogy hirtelen túl sok szereplő osztozik majd a piacon, ami túlzott versenyhez és a bérek letöréséhez vezet. Ráadásul a sok új belépő – emelte ki a riportban megszólított egyik futár – a szolgáltatás minőségének romlását is magával hozhatja, hiszen idő kell ahhoz, míg valaki megtanulja ennek a munkának a fortélyait.
A héten közzétett előrejelzésben a Bank of America elemzői úgy becsülték, hogy
idén akár 450 ezer új sofőr köthet ki az Uber Technologies Inc.-nél és a Lyft Inc.-nél, és 600 ezer új futár tehet egy próbát a DoorDash Inc.-nél és az Uber Eatsnél.
Persze az érintett cégeknek nem jön rosszul a hirtelen megnövekvő munkaerő-kínálat, hiszen egyrészt megoldja az utánpótlást, másrészt ellensúlyozni tudja a romló gazdasági környezet forgalomra gyakorolt negatív hatásait is.