BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre közelebb a Volkswagen oroszországi kivonulása

Az orosz kormány jóváhagyta a Volkswagen ottani érdekeltségeinek eladását. Az illetékes kormánybizottság döntése értelmében a német autógyártó eszközeit 125 millió euróért értékesítheti az Avilon autókereskedő cégcsoportnak.

A Volkswagen Group zöld utat kapott az orosz döntéshozóktól, hogy eladhassa eszközeit, és több mint egy évvel az ottani gyárának leállítása után kivonulhasson a háborút indító országból.

RUSSIA-GERMANY-AUTO-VOLKSWAGEN
A Russian man and woman work on the assembly line of a Volkswagen plant in Kaluga on October 20, 2009. Russian Prime Minister Vladimir Putin was to arrive for a ribbon cutting ceremony to officially launch the plant's production.        AFP PHOTO / NATALIA KOLESNIKOVA (Photo by NATALIA KOLESNIKOVA / AFP)
A Volkswagen oroszországi gyárában korábban több száz ezer autót készítettek
Fotó: Natalia Kolesnikova / AFP

Az engedély szerint az Avilon autókereskedő csoport 125 millió euróért megvásárolhatja a Volkswagen Group Rus, a Volkswagen Components & Services, a Scania Leasing, a Scania Finance és a Scania Insurance teljes egészét – közölte kedden az Interfax hírügynökség a külföldi befektetések ellenőrzésével foglalkozó kormánybizottság április közepei döntéséről. Arról, hogy a Volkswagen oroszországi fő gyára az Avilon tulajdonába kerülhet hivatalos közlés hétfőn érkezett, amikor azt az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium bejelentette.

A máshol csupán piaci ügyletnek minősülő eladáshoz azért kellett kormányzati jóváhagyás, mert az orosz vezetés Németországot barátságtalan államnak tekinti, és a rendelkezés értelmében ezek az országok csak kormányzati hozzájárulással szabadulhatnak meg az eszközeiktől. Ilyen besorolást a döntéshozóktól azok az államok kaptak, amelyek bevezettek szankciókat Moszkva ellen.

A Volkswagen Group Rus eddig nem szólalt meg az ügyben.

A német autógyártó kalugai gyárában évente 225 ezer járművet is gyárthattak. Az üzemet 2007-ben létesítették és tavaly márciusban leállították, amikor a nyugati országok szankciói miatt az ellátási láncok megszakadtak.

A többi nagy, nyugati autógyártó jelképes összegért cserébe szabadult meg az oroszországi eszközeitől,

 ám a szerződéseikben visszavásárlási záradékban jelezték szándékukat a majdani visszatérésre. A francia Renault például egy rubelért adta el többségi részesedését az orosz Avtovazban, de hatéves visszavásárlási opcióval élt. A japán Nissan is egy euróért adta át az oroszországi üzletágát egy állami tulajdonú szervezetnek – emlékeztetett a Reuters

A Mercedes-Benz helyi pénzügyi szolgáltató részlegének eladását pedig személyesen Vlagyimir Putyin elnök engedélyezte.

A VW kivonulása után a német autóipar bennfentese élesztené újjá az orosz gépkocsigyártást

Az ottani választottbíróság ugyan megtorpedózta a Volkswagen oroszországi vagyonának befagyasztását, ám a háttérben óriási küzdelem folyik a német autóipar hátrahagyott gyáraiért, amelyben egy osztrák üzletember is kulcsszerepet játszik.

  

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.