BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellélegzett az európai autópiac

A németországi és európai személygépkocsi-piac a vártnál valamivel jobban alakul.

A kedvezőbb üzleti kondíciók és az ellátási láncok fennakadásainak enyhülése alapján javított idei német és európai autópiaci előrejelzésén a német autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA. 

A VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) kalkulációi szerint 

az első negyedévben a globális személygépkocsi-piacon folytatódott a forgalom helyreállása a járványvédelmi zárlatok miatti visszaesésből. 

A járműipari beszállítói láncok működése zökkenőmentesebbé vált és az iparág szokatlanul magas megrendelésállománya is csökkenésnek indult. 

német autóipar
Fotó: Shutterstock

A VDA a kedvezőbb üzleti kondíciók tükrében 

Németországban a forgalom 4 százalékos növekedésére számít az idén 2,8 millió személygépkocsi értékesítésével, szemben a korábbi prognózisban jelzett 2 százalékos növekedéssel és 2,7 milliós értékesítéssel. 

Az idei várható értékesítési volumen azonban még feljavítva is 28 százalékkal marad el a járvány által nem érintett utolsó év, a 2019-es 3,6 milliós forgalmától. 

Európában, az EU, az EFTA és az Egyesült Királyság piacain együttesen 12,0 millió új gépjármű értékesítésére számít a VDA az idén, 7 százalékos növekedéssel. Az előző becslés 11,8 millió autó volt 5 százalékos növekedéssel. Az európai értékesítések az idén 24 százalékkal maradnak el a 2019-es 15,8 milliótól. 

Hildegard Müller, a VDA elnöke a prognózist kommentálva rámutatott, hogy a németországi és európai személygépkocsi-piac a vártnál valamivel jobban alakul, ami természetesen jó hír, de az összkép már nem ennyire rózsás, a forgalom ugyanis még jóval elmarad a válság előttitől. A helyzet is csak viszonylag lassan javul, mivel a magas energia- és nyersanyagárak visszafogják a fellendülést. „Az energiaköltségeknek csökkennie kell, a villamosenergia-adó európai minimumra csökkentése már régóta esedékes” – mondta. 

A többi nagy személygépkocsi-piacon, Kínában és az Egyesült Államokban az első negyedév megerősítette a VDA becslését: az Egyesült Államok könnyűgépjármű-piaca várhatóan 4 százalékkal 14,3 millió könnyűgépjárműre nő 2023-ban. Kínában viszont az előző évi viszonylag magas bázis miatt ennél kisebb lesz a növekedés, 3 százalékos, autót pedig 23,9 milliót értékesítenek majd. A globális autópiacon a VDA a korábbi 74,6 milliós becslése helyett 74,9 millió autó értékesítésére számít az idén 4 százalékos növekedéssel. 

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy a növekvő külföldi kereslet mellett az új e-modellek kínálata, valamint a Tesla grünheidei és a Mercedes-Benz brémai üzemének növekvő termelése alapozza meg a Német Autóipari Szövetség becslését. 

Befellegzik a német autóknak Kínában, ha így megy tovább

A belső égésű német autókat a kínai vásárlók még veszik, ha azonban e-autóról van szó, az náluk definíciószerűen nem német, hanem kínai vagy legföljebb Tesla. Nem lesz jó vége a németek számára, ha így megy tovább, mert az e-autókra való átállás a világ legnépesebb országában a vártnál is gyorsabban halad, és a helyi gyártók hovatovább az európai piac irányába is elkezdhetnek nézegetni.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.