BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nikotinfüggővé teszi a háború Ukrajnát

Minden negyedik ukrajnai lakos rendszeresen dohányzik. A több mint egy éve tartó háború viszontagságai miatt egyre többen nyúlnak cigarettához.

Ukrajnában az emberek 27,4 százaléka fogyaszt dohány- és nikotinterméket, közülük 23 százalék naponta – ismertette az Egészségügyi Világszervezet (WHO) legfrissebb felmérésének adatait a Kárpáti Igaz Szó kárpátaljai hírportál.

Shegini,,Ukraine,-,March,,2017:,The,Border,Guard,In,Camouflage
Fotó: Shutterstock

A nikotintartalmú vagy dohánytermékeket a férfiak 37,5 százaléka és a nők 11,1 százaléka fogyasztja rendszeresen

– nyilatkozta Andrij Szkipalszkij, a WHO ukrajnai irodájának koordinátora.

A WHO felmérésében az ukrán lakosság 42,3 százaléka válaszolta azt, hogy a háborúnak nem volt hatása a dohány- vagy nikotinfogyasztásának intenzitására. 40,2 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy vagy valamivel több, vagy sokkal több dohányt vagy nikotint fogyasztott, 12,6 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, kevesebb ilyen terméket kezdett használni.

A dohányzó ukránok 83,3 százaléka hagyományos cigarettát szív, miközben elektromos cigarettát csupán 3,3 százalék.

A megkérdezettek többsége először átlagosan 17 éves korában próbálta ki a dohányzást (a férfiak esetében 15 éves kor, a nők esetében pedig 19 éves kor az átlag). Az emberek átlagosan 19 évesen válnak napi dohányzóvá (a férfiak 18 évesen, a nők pedig 22 évesen).

A tanulmány arra is rávilágított, hogy az iskolázottság összefüggésben van az alacsonyabb dohányzási hajlandósággal. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők mindössze 14,8 százaléka dohányzik. A diploma nélküliek 22,6 százaléka cigizik, miközben a szakmunkás- vagy alacsonyabb végzettségűek körében ez az arány már a 25 százalékot is eléri.

Olajfinomító kapott lángra Oroszországban

Szaporodnak az orosz területeket elérő dróntámadások, miközben a frontok hónapok óta gyakorlatilag mozdulatlanok.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.