Már hatodik éve világelső a luxus- és prémiummárka-szegmensben a Porsche a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat éves jelentése szerint, miután a márka értéke egy év alatt 9 százalékkal, 36,76 milliárd dollárra nőtt.
A második helyen megőrizte pozícióját a Louis Vuitton, amelynek a brandértéke 12,2 százalékkal, 26,29 milliárd dollárra emelkedett.
Helyet cserélt a Chanel és a Gucci, miután a parfümgyártó megszerezte a dobogó harmadik fokát,
köszönhetően annak, hogy a márkaértéke 27 százalékkal, 19,39 milliárd dollárra nőtt, miközben a Guccié 1,5 százalékkal, 17,84 milliárdra csökkent.
Az ötödik helyen a 4,9 százalékos növekedéssel 14,165 milliárd dollárt érő Hermes megőrizte a pozícióját, míg a hatodikon a Dior található (+46 százalék, 13,15 milliárd), amely a Cartier-t (+1 százalék, 12,54 milliárd) előzte meg. A Rolex (+28,3 százalék, 10,71 milliárd) megőrizte nyolcadik helyét.
A Tiffany amerikai ékszerlánc a kilencedik helyre emelkedett a tavalyi tizenegyedikről, a márkaértéke 10,2 százalékkal, 7,43 milliárd dollárra nőtt, míg a tízes listát a tavaly kilencedik Ferrari olasz sportautógyártó zárta, márkaértéke 7,7 százalékkal, 7,42 milliárdra süllyedt.
A Brand Finance 50-es listáján 12 francia, 15 olasz, 6 svájci, illetve öt amerikai és brit vállalat található. Két kínai cég is tagja az 50-es csoportnak, a Shangri-La szállodalánc (29.) és a Lao Feng Xiang ékszermárka (30.).