Szeptembertől Délkelet Ázsia és Korea televizíós műsorai közül eltünnek a National Geographic, National Geographic Wild, a Star Chinese Channel, a Star Movies és a Star World adásai. A műsorok megszüntetését a Disney azzal magyarázta, hogy a konszern nagyobb hangsúlyt fektet a jövőben a streaming szolgáltatásra – adta hírül a Variety Magazin. Délkelet-Ázsiában, Hongkongban és Koreában szeptemberben, míg Tajvanon decemberben szűnnek meg az érintett csatornák. 

Disney parade during Kobe Festival in Japan
Fotó: The Yomiuri Shimbun via AFP

A vállalat egyelőre megtartja hagyományos televíziós portfólióját Japánban, Ausztráliában, Kínában és Új-Zélandon. A fogyasztók továbbra is nézhetik a megszüntetett csatornákat a Disney+ és a Disney+Hotstar streaming platformjain.
Az online szolgáltatás Kína kivételével a teljes ázsiai és csendes-óceáni térségben elérhető. Bár ezek a lépések segíthetnek a költségek csökkentésében, és a D2C üzletágra átterelésben, a csoporthoz közel álló források szerint a Disney továbbra is a média és szórakoztató üzletágak növekedésére számít a régióban. 

A mostanihoz hasonló döntést 2021 októberében hozott a cég, amikor több mint 18 televíziós csatornáját szüntette meg a régióban, amely érintette a 21. Century Fox leányvállalatait is, amelyet 2019 -ben 71,3 milliárd dollárért vásárolt fel a Disney konszern.

A Media Partner Asia adatai alapján, Délkelet-Ázsia öt legnagyobb piacán –Indonézia, Tahiföld, Malajzia, Szingapúr és Fülöp- Szigeteken – az első negyedévben az online videó megosztó platformok előfizetőinek a száma elérte a 49 milliót. A becslések szerint a régióban első helyen 9,4 milliós előfizetéssel a Disney+ és a Disney+Hotstar áll. A streaming platform elindítása óta a Disney az egyik legjelentősebb befektetőnek számít, az ázsiai régióra fókuszáló stratégiával. A Nippon Tv-vel kötött együttműködés értelmében sok műsorát helyileg gyártja a jövőben. 

A Disney koreai gyártású műsorainak nézettsége 30 százalékkal megelőzte az Egyesült Államokban készült tartalmakét. A társaság 49 milliós előfizetővel rendelkezik régióban, ami nagyjából 20 százalékos piaci részesedést jelent.