Kiveszi a hamburgerekből az egyik legfontosabb összetevőt Indiában a McDonald’s. A gyorsétteremlánc a legtöbb indiai üzletében leállította a paradicsomfelhasználást, mert a hatalmas országban annyira kedvezőtlen az időjárás, hogy az árak az egekbe szöktek.
Egyes régiókban a hagyományos indiai konyhai alapanyagárak csaknem megtriplázódtak, a paradicsom ára 288 százalékot emelkedett, és kilogrammonként elérte a 140 rúpiát.
A kiskereskedelmi árak ennél még magasabbak, így tehát a lakosság jó része is csökkentette fogyasztását.
Persze a nemzetközi gyorsétteremlánc nemcsak a magas árakkal, hanem a bizonytalan ellátással is magyarázza a paradicsom kihagyását.
Minden erőfeszítésünk ellenére nem tudunk megfelelő mennyiségű, és minőségű paradicsomot beszerezni, így kénytelenek vagyunk paradicsom nélküli ételeket kínálni
– olvasható az újdelhi McDonald’s üzletekben.
A mintegy 150 üzletet franchise-rendszerben üzemeltető Connaught Plaza Restaurants hivatalos kommunikációjában a döntést „átmenetinek” nevezte, de konkrét időtartamról nem beszélt. Ugyanakkor a gondot igyekeznek elbagatellizálni, ugyanis a csaknem 400 éttermet üzemeltető Westlife Foodworld szerint „nincs komoly probléma” a paradicsommal.
A lakosság is elfordul
A mumbai piacon nem fogy a paradicsom, már a múlté a napi 40 kilogrammos értékesítés – mondta Vijay Sharma zöldségárus. „A legtöbb vásárlóm felhagyott paradicsommal, napi 5 kilót adok el mostanában”.