Kiveszi a hamburgerekből az egyik legfontosabb összetevőt Indiában a McDonald’s. A gyorsétteremlánc a legtöbb indiai üzletében leállította a paradicsomfelhasználást, mert a hatalmas országban annyira kedvezőtlen az időjárás, hogy az árak az egekbe szöktek. 

Budapest,,Hungary,,April,,2013:,Young,Woman,Eating,A,Big,Mac
Fotó: goodbishop

Egyes régiókban a hagyományos indiai konyhai alapanyagárak csaknem megtriplázódtak, a paradicsom ára 288 százalékot emelkedett, és kilogrammonként elérte a 140 rúpiát.

A kiskereskedelmi árak ennél még magasabbak, így tehát a lakosság jó része is csökkentette fogyasztását.

Persze a nemzetközi gyorsétteremlánc nemcsak a magas árakkal, hanem a bizonytalan ellátással is magyarázza a paradicsom kihagyását.

Minden erőfeszítésünk ellenére nem tudunk megfelelő mennyiségű, és minőségű paradicsomot beszerezni, így kénytelenek vagyunk paradicsom nélküli ételeket kínálni

– olvasható az újdelhi McDonald’s üzletekben.

A mintegy 150 üzletet franchise-rendszerben üzemeltető Connaught Plaza Restaurants hivatalos kommunikációjában a döntést „átmenetinek” nevezte, de konkrét időtartamról nem beszélt. Ugyanakkor a gondot igyekeznek elbagatellizálni, ugyanis a csaknem 400 éttermet üzemeltető Westlife Foodworld szerint „nincs komoly probléma” a paradicsommal.

A lakosság is elfordul

A mumbai piacon nem fogy a paradicsom, már a múlté a napi 40 kilogrammos értékesítés – mondta Vijay Sharma zöldségárus. „A legtöbb vásárlóm felhagyott paradicsommal, napi 5 kilót adok el mostanában”.