A McDonald’s és a Chick-fil-A gyorsétteremláncok egy új módszerrel kísérleteznek a mobilalkalmazással rendelők gyorsabb kiszolgálása érdekében. Az éttermek az úgynevezett geofencing segítségével tennék gyorsabbá a kiszolgálást és frissebbé a megrendelt ételeket.

A megoldás használatához a helymeghatározást engedélyezni kell az alkalmazásnak, amely GPS segítségével értesíti az éttermet, amikor már a közelébe járna a vásárló. 

Így a gyorséttermi dolgozók képesek az online leadott rendeléseket olyan sorrendben elkészíteni, ahogy a fogyasztók érkeznek. 

McDonald's Tübingen
23 May 2023, Baden-Württemberg, Tübingen: A McDonald's to-go bag and an accompanying to-go cup stand in front of a McDonald's branch in Tübingen. The Federal Administrative Court is hearing a lawsuit brought by McDonald's against the Tübingen excise tax on disposable to-go packaging. Photo: Christoph Schmidt/dpa (Photo by Christoph Schmidt / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: Christoph Schimdt / AFP

A csirkés ételeiről ismert Chick-fil-A amerikai étteremlánc ebben a hónapban jelentette be a geofencing alkalmazását a Fox Business összefoglalója szerint, a McDonald’s már márciusban bejelentette az új szolgáltatását.

Az alkalmazás sikeréről a cég pénzügyi vezetője, Ian Borden már az első negyedéves eredmények ismertetésekor is beszámolt, szerinte 

a kezdeti adatok a várakozási idő csökkenését és az ügyfélelégedettség növekedést jelezték.

A megoldás akár arra is lehetőséget nyújthat a gyorséttermeknek, hogy csökkentsék a vásárlók kiszolgáláshoz szükséges dolgozói létszámot is, tovább javítva a cégek nyereségét. Az alkalmazás emellett a célzott reklámok küldésével is segíti a vállalkozások profitját. 

Hatalmas változást jelentett be a McDonald’s: átalakítja a hamburgereit

Alapvető termékeinek a fejlesztésébe fog a McDonald’s. Az amerikai gyorsétteremlánc, hogy növelhesse az eladásait, több változást is bevezet, ami a híres hamburgereit is érinti.