BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megadóztatnák a legkörnyezetszennyezőbb utazási formát a franciák

Minimálárat vezetnének be az európai repülőjegyekre.

Franciaország minimálár bevezetését javasolja a repülőjegyekre Európában a szociális és környezetvédelmi dömping elleni küzdelem céljából – mondta Clément Beaune közlekedési miniszter a L’Obs című francia hetilapnak adott interjúban.

Paris/,France,-,June,30,2019:,International,Airport,In,France,
Paris/ France - June 30 2019:  international airport in France, Paris Charles de Gaulle Airport , CDG, Roissy. customs clearance zone. a crowd of people traveling.
Fotó: Elena Chevalier

Tízeurós repülőjegyek az ökológiai átállás időszakában többé nem lehetségesek, nem tükrözik vissza az árat, amennyibe a bolygónknak kerülnek

– hangsúlyozta a francia miniszter, utalva a fapados légitársaságok bizonyos árpolitikájára. 

Ezek a figyelemfelkeltő árak nem fedezik az egy utasra jutó valós költségeit a légi utazásnak, amely sokkal több üvegházhatású gáz kibocsátásával jár, mint a vasúti közlekedés 

– tette hozzá.

Teljes mértékben vállalom azt az álláspontot, hogy a környezetszennyező tevékenységeket meg kell adóztatni az ökológiai átállásba történő beruházások érdekében

– jelezte Clément Beaune, miután a kormány már tervezi a légi közlekedésre kivetett, úgynevezett szolidaritási adó emelését.

A szolidaritási adót minden Franciaországból induló légi járatra kiveti a kormány, és a befolyó összegből a vasúti fejlesztéseket finanszírozza. A költségvetési tervezet szerint az autópálya-társaságokra és a repülőjegyekre 2024-ben újabb adókat vetne ki a francia kormány.

Sínen vagy levegőben – egy meghökkentő ár-összehasonlítás, hát hol itt a klímaharc?

Minden bizonnyal akadnak jó néhányan, akik meglepődnek a Greenpeace legújabb tanulmányának eredményén: utazáskor a vasutat választani átlagosan négyszer drágább, mint repülni. Miközben a légi közlekedés a világ egyik leginkább klímakárosító iparága.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.