Franciaország minimálár bevezetését javasolja a repülőjegyekre Európában a szociális és környezetvédelmi dömping elleni küzdelem céljából – mondta Clément Beaune közlekedési miniszter a L’Obs című francia hetilapnak adott interjúban.

Paris/,France,-,June,30,2019:,International,Airport,In,France,
Paris/ France - June 30 2019:  international airport in France, Paris Charles de Gaulle Airport , CDG, Roissy. customs clearance zone. a crowd of people traveling.
Fotó: Elena Chevalier

Tízeurós repülőjegyek az ökológiai átállás időszakában többé nem lehetségesek, nem tükrözik vissza az árat, amennyibe a bolygónknak kerülnek

– hangsúlyozta a francia miniszter, utalva a fapados légitársaságok bizonyos árpolitikájára. 

Ezek a figyelemfelkeltő árak nem fedezik az egy utasra jutó valós költségeit a légi utazásnak, amely sokkal több üvegházhatású gáz kibocsátásával jár, mint a vasúti közlekedés 

– tette hozzá.

Teljes mértékben vállalom azt az álláspontot, hogy a környezetszennyező tevékenységeket meg kell adóztatni az ökológiai átállásba történő beruházások érdekében

– jelezte Clément Beaune, miután a kormány már tervezi a légi közlekedésre kivetett, úgynevezett szolidaritási emelését.

A szolidaritási adót minden Franciaországból induló légi járatra kiveti a kormány, és a befolyó összegből a vasúti fejlesztéseket finanszírozza. A költségvetési tervezet szerint az autópálya-társaságokra és a repülőjegyekre 2024-ben újabb adókat vetne ki a francia kormány.

Sínen vagy levegőben – egy meghökkentő ár-összehasonlítás, hát hol itt a klímaharc?

Minden bizonnyal akadnak jó néhányan, akik meglepődnek a Greenpeace legújabb tanulmányának eredményén: utazáskor a vasutat választani átlagosan négyszer drágább, mint repülni. Miközben a légi közlekedés a világ egyik leginkább klímakárosító iparága.