Három új kis- és középkategóriás elektromos járművet (EV) mutatott be csütörtökön a Kia. Az új modellekkel szélesebb vásárlói kört szólítanak meg, egyben gyorsítják az elektromos átállást is.

he Kia EV5 is a battery electric compact crossover SUV, sits at the Geneva International Motor Show in Doha, Qatar, on October 06, 2023. For the first time ever, Qatar will host the prestigious Geneva International Motor Show (GIMS) from 7 - 14 October 2023 at the Doha Exhibition and Convention Center with 30 of the world’s most renowned automotive brands showcasing a ground-breaking array of new cars, making it the pinnacle of motor shows in the Middle East and beyond. (Photo by Elie Bekhazi / GIMSQAT)
Kia EV5 - Fotó: AFP

A bemutatón a dél-koreai autógyártó bejelentette, hogy két kompakt elektromos terepjáró (SUV), az EV5 és az EV3, valamint az EV4 elektromos szedán kerül a kínálatába, hogy mielőbb elérje a 2026-ra kitűzött célt; évi egymillió elektromos jármű értékesítését.

A Kia az elektromos autók széles választékának fejlesztésébe kezdett, melyek a tervek szerint 30-80 ezer dollár közötti áron kerülnek a piacra. 

A most bemutatott modellek a kisebbek közé tartoznak, és 35 000 és 50 000 dollár közötti áron kelhetnek el.

Közülük a Reuters szerint az EV5 vásárolható majd meg először, a járművet 2025-ben dobják piacra Dél-Koreában.

A modellt Kínában és Dél-Koreában kívánják gyártani, és a két piacon különböző akkumulátortípussal látják el őket.

A Kínában értékesített EV5-ösök lítium-foszfát-vas (LFP) akkumulátorokat használnának, míg a dél-koreaiak a drágább nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkukat – mondta Szong Ho Szang, a Kia elnöke.

A Kínában gyártott verzió maximális hatótávolsága 720 km lesz a CLTC (City Light Test Cycle) szabvány alapján - áll a Kia közleményében. 

A modell akkumulátora gyorstöltéssel 27 perc alatt lesz feltölthető 30-ról 80 százalékra.

A cég ugyanakkor nem adta meg a dél-koreai EV5 részletes hatótávolságát, mivel – mint mondták – azt a piaci igényekhez igazítják.

Elemzők szerint a Kia jól időzítette a megfizethetőbb EV-k bemutatását, illetve a piaci bevezetési kampány kezdetét.

Míg az első vevők a drágább, prémium kategóriás elektromos járműveket részesítették előnyben, az EV-k népszerűségének növekedésével a lakosság körében jelentősen megnőtt a fogyasztók igénye a megfizethetőbb elektromos autók iránt is

– mondta Lee Dzse-il, a Eugene Investment & Securities elemzője.