A BYD kínai elektromosautó-gyártó pénteken bejelentette, hogy a héten piacra dobta a cég zászlóshajójának számító Han szedánt az Egyesült Arab Emírségekben (EAE). Azt egyelőre még nem tudni, hogy a mikor kezdik leszállítani a megvásárolt gépjárműveket, de a cég helyi honlapja szerint kínálják az ATTO 3-at is az országban.

BELGIUM-BRUSSELS-MOTOR SHOW
A Han a BYD legkelendőbb autója.
Fotó: ZHENG HUANSONG

A hírről beszámoló CNBC szerint ez újabb jele annak, hogy a kínai vállalatok egyre inkább benyomulnak a Közel-Keletre, miután a geopolitikai feszültségek miatt mind nehezebb bejutniuk az amerikai piacra és terjeszkedni Európában. Bár az büntetővámot vetne ki a kínai elektromos autókra (EV) annak ellenére, hogy a vevők imádják őket.

A Közel-Keleten viszont nagy esélyeik vannak az elektromos autóiknak, mivel egy sor ország, többek között Szaúd-Arábia is többéves tervekkel készül arra, hogy csökkenti a függőségét a fosszilis energiahordozóktól.

Egy másik kínai EV-startup, a Nio nyáron jelentette be, hogy 738,5 millió dollárt kapott Abu Dzabitól egy kormányzati alapból, a 

BYD pedig bemutatótermet nyitott a modern üzleti és szórakozónegyednek számító Dubai Festival Cityben,

együttműködésben az Al-Futtaim Electric Mobility Companyval. Utóbbi márciusban jelentette be, hogy képviselni fogja a BYD-t az Emírségekben, az első közel-keleti országban, amelynek az útjain megjelennek a cégek autói.

A Show Like No Other, Dubai Festival City
BYD bemutatótermet nyitott a modern üzleti és szórakozónegyednek számító Dubai Festival Cityben. Fotó: Chris Whiteoak

Az akkori sajtóközlemény arról számolt be, hogy év végégig négy – teljesen elektromos, illetve hibrid – modell kerül majd piacra.

A BYD nagyon gyorsan növeli piaci részesedését Kínában, és egyre jobban hódít külföldön is, a Han szedánt 2020-ban kezdték otthon forgalmazni. 

A hibrid és teljesen elektromos változatban is gyártott autót a cég saját, szuperbiztonságos Blade akkumulátora hajtja, amelyet úgy terveztek meg, hogy mindenféle külső hatásnak ellenálljon. A szaksajtó szerint a sorban egymás mellé helyezett cellák ráadásul 50 százalékkal jobb helyhasználást tesznek lehetővé.

Ennek köszönhetően a Han már abban az évben bekerült a tíz legkelendőbb elektromos autó közé Kínában.