Pályázatot írt ki a horvát építésügyi minisztérium egy újabb adriai híd tervezésére. A kiírás értelmében a műtárgy a már meglévő átkelőtől másfél kilométerre délre épülhet, és közúti és vasúti közlekedésre egyaránt alkalmas lesz. Az illetékes tárca azt is kikötötte, hogy a hídnak emeletesnek kell lennie. Az új műtárgyra azért van szükség, mert a Krk szigeti ipari központ folyamatosan bővül.

Lng,Terminal,On,Krk,Island,Aerial,View,,Energy,Port,In
A szigetspiccen a Magyarország számára is fontos Omisalj LNG-terminálja látható.
Fotó: Shutterstock

A már meglévő, cseppfolyósítottföldgáz- (LNG) terminál kapacitásai hamarosan megduplázódnak, de a szigetről indul a Magyarország számára is stratégiai fontosságú Adria-kőolajvezeték is. 

Mindezek mellett a következő években új konténerterminál is létesül az ország legnagyobb szigetén, s ennek a kiszolgálásához elengedhetetlen a vasúti kapcsolat. 

A leendő híd előreláthatóan öt év múlva készül el, és az autópályára is bekötnék. 

Krk volt egyébként az első horvát sziget, amelye híddal kötöttek be az ország közúthálózatába. Az 1430 méter hosszú létesítmény 1980-ra készült el, és a maga korában a világ leghosszabb betonhídjának számított. Az átkelésért az autósoknak 2020-ig hídpénzt kellett fizetniük. 

Ám a hidat a mainál jóval kisebb forgalomra tervezték, ezért az utóbbi években folyamatosak rajta a karbantartások. Az új átkelő jelentősen tehermentesíti majd a meglévőt, a tervek szerint ugyanis a teherforgalmat teljes egészében oda irányítják majd át.