Németország azt tervezi, hogy megszavazza a tehergépkocsik szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló uniós tervet – közölték kormányzati források. A hét elején a hárompárti koalícióban kialakult nézeteltérések miatt nem volt egyértelmű Berlin álláspontja, azonban a liberális és piacpárti Német Szabaddemokrata Párt (FDP) feladta a javaslattal szembeni ellenállását.

White,Truck,Moving,Fast,On,The,Road,In,A,Modern
Fotó: alphaspirit.it

Az Európai Tanács és a Parlament a múlt hónapban megállapodott arról, hogy 2040-ig a nehéz tehergépjárművek szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest 90 százalékkal kell csökkenteni. A német közlekedési miniszter, az FDP-s Volker Wissing viszont azt szerette volna, hogy a klímasemleges e-üzemanyagok (e-kerozin, az e-metán, e-metanol) is beleszámítsanak a célba – írja a Reuters.

Egy másik esetben azonban az FDP biztosan közbelép: az uniós nagykövetek ugyanis ma szavaznak az ellátásilánc-törvényről, amely arra kényszerítené a nagyvállalatokat, hogy lépjenek abban az esetben, ha munkajogsértést vagy környezetkárosítást tapasztalnak. Hubertus Heil munkaügyi miniszter pedig jelezte: Németország  tartózkodni fog.

A német koalíciós megállapodás értelmében ugyanis mind a három részt vevő pártnak támogatnia kell a közös politikát, emiatt a viszony egyre feszültebb a német kabineten belül: a legkisebb német koalíciós párt, az FDP nem először köti meg szociáldemokrata és zöldpárti partnerei kezét. Tavaly februárban megakadályozták, hogy Németország támogassa a robbanómotoros autók 2035-ös betiltását.

A sok sztrájk közepette a németek ismét felfedezték a szakszervezeteket

Egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a fiatal német munkavállalók a szakszervezeti tagság és a sztrájkok iránt, amelyekből gyakorlatilag minden napra jut egy most télen Németországban. Ugrásszerűen megnőtt az érdekképviseletek taglétszáma, a munkaerőhiány felbátorította a dolgozókat.