Kínában tavaly augusztus óta először csökkent idén januárban havi összevetésben a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek (NEV) eladása a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) szerdai bejelentése szerint.

AITO M9 Models at a Huawei Store in Shanghai
Customers are buying AITO M9 models at a Huawei store in Shanghai, China, on December 27, 2023. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: AFP

Januárban összesen 2,44 millió autót értékesítettek – beleértve az exportált járműveket is –, ami 47,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de 22,7 százalékkal kevesebb, mint decemberben, ami november óta az első ilyen csökkenés. 

A januári teljes értékesítés 29,9 százalékát kitevő NEV járművek eladása 78,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – közölte a CAAM. Kína 443 ezer járművet exportált idén januárban, ami a teljes értékesítés 18,2 százalékát tette ki, a hónap során eladott minden hét NEV autóból egy exportra került.  

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy az elektromos autók sokkal többször keverednek balesetbe, mint a belső égésű társaik. A Hertz autókölcsönző le is cserélte 20 ezer elektromos autóját benzinesre, mivel a balesetek után a biztosítási költségek már túl magasak voltak. Kiderült, hogy a legtöbb baleset akkor történik, amikor egy sofőr elektromosra cseréli az addig benzin üzemű autóját.
 

A balesetek száma ugyan látványosan megugrik, amikor a sofőrök belső égésűről elektromos autóra váltanak, de az első baleset után az incidensek száma nagymértékben csökken. A LexisNexis ez alapján arra a megállapításra jutott, hogy az embereknek kell egy kis idő, hogy átszokjanak az elektromos autókra. Ez a tendencia azért sokkal látványosabb az autókölcsönzőknél, mivel ezeknél egy időben sok ügyfél autóját cserélik le egyszerre benzinesről elektromosra.