A világ legnagyobb sörgyártói abban reménykednek, hogy az elmúlt nehéz időszak után az idei nyár jelentősebb sporteseményei fellendítik a fogyasztást. A Heineken NV, a Carlsberg AS és a Budweiser-gyártó Anheuser-Busch InBev egyaránt profitálhatnak a melegebb nyári időszakból, és a sporteseményekből – írja a Bloomberg.

Pouring,Beer,Into,A,Mug,In,A,Beer,Bar,Close-up.
Idén több sört csapolhatnak, mint tavaly / Fotó: Shutterstock

Duncan Fox, a Bloomberg elemzője szerint az eladások elsősorban a nagyobb európai országokban, azaz az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és Németországban alakulhatnak jól, kiváltképp, ha ezek az országok továbbjutnak  a futball torna utolsó szakaszába. A fogadási szorzók ezeket az országokat mutatják a favoritoknak, Anglia vezeti a listát.  

A válogatottak teljesítménye már csak azért is meghatározó, mert Németország, az Egyesült Királyság, és Spanyolország egyaránt a világ 10 legnagyobb sörfogyasztója között van.

Betett a tavalyi eső

A Heineken vezérigazgatója, Dolf van den Brink „brutálisnak” nevezte a tavalyi nyarat, mivel Európa-szerte csapadékos időjárás volt júliusban, és augusztusban, így kevesebben jártak a teraszokra.  

Nagy reményeket fűzünk az idei nyárhoz. A fiatalabb fogyasztók is szívesen nyúlnak sörhöz, ami tovább javítja a kilátásokat

– hangsúlyozta a Guiness egyik menedzsere a Bloombergnek.  

A konyak-, vodka- és aperitif-készítők számára azonban nem olyan rózsásak a kilátások. A járvány alatt megváltoztak a fogyasztói szokások, az emberek otthon is elkészítették koktéljaikat, és a szektor azt várja, hogy ez megmarad a lezárások után is – hangsúlyozta Laurence Whyatt , a Barclays elemzője. Ugyanakkor

a világjárvány alatti növekedés lenullázódott

– legalábbis az elmúlt évek adati erről árulkodnak. Hasonlóan látja a helyzetet Duncan Fox, a Bloomberg elemzője is, hozzátéve, hogy a sörfogyasztás alakulását az is hajtja, hogy a sör „egyfajta mindennapi itallá vált” a fogyasztók szemében.

Azért vannak optimisták is

A Sainsbury’s kiskereskedelmi láncnál arra számítanak, hogy  a rum és tequila alapú italok népszerűsége nő, ugyanakkor a sörfogyasztás, az áremelkedések miatt bizonytalanul alakulhat.  

Kínában a holdújév megnyomta az eladásokat, de a gyenge fogyasztói bizalom, a fiatalok csökkenő száma, akik egyre inkább kerülik az éjszakai klubokat egyaránt a számok mérséklődésének irányába ható tényezők. 

Az Egyesült Államokban ugyanakkor van ok némi optimizmusra – összegzett Whyatt.