
Korán örültek a lengyelek: ők akarták, de végül más veheti el a magyaroktól az évszázad üzletét
A spanyol acélgyártó Sidenor levelet küldött Talgo vonatgyártónak, amelyben közölte, hogy fontolóra veszi a Talgo részvényeinek egy részére vagy egészére vonatkozó ajánlatot. A lépésre két hónappal azután került sor, hogy a Ganz-MaVag magyar konzorcium visszavonta a vonatgyártóra tett korábbi vételi ajánlatát, miután a spanyol kormány megvétózta az üzletet.

A Ganz-MaVag 620 millió euróért vette volna meg a Talgót, azaz részvényenként 5 euróért. Ez egyöntetűen elnyerte a menedzsment és a részvényesek tetszését, csakhogy Madrid politikai vétót emelt arra hivatkozva, hogy a magyarok mögött orosz szálak húzódnak. Spanyolország azonban erre semmilyen bizonyítékot nem mutatott be.
A Ganz-MaVag kénytelen volt visszavonni az ajánlatát, majd rögtön be is jelentette, hogy minden jogi fórumon megtámadja a spanyol kormány döntését. A magyar társaság továbbra is nyitott maradt a Talgo megvásárlására, de a fejlemények fényében egyre biztosabbra vehető, hogy csak a pereskedés maradt.
A lengyel média néhány napja arról írt, hogy Varsó tárgyalásokat folytat a spanyol kormánnyal a Talgo megvásárlásáról, de úgy tűnik, hogy egy spanyol cég lehet a befutó. Erre Carlos Cuerpo gazdasági miniszter is utalt, a politikus szerint Madrid támogatná egy spanyol ipari vállalat, például a Sidenor esetleges ajánlatát.
A Reuters megkeresésére egyik érintett sem válaszolt.
A Talgo-ügy sorsára juthat a MET Group litván akvizíciója
Vidmantas Janulevicius, a Litván Gyáriparosok Szövetségének elnöke szerint logikusnak tűnik, hogy a MET Group, egy magyar tőkével rendelkező, svájci központú energetikai csoport, többségi részesedést kíván szerezni az Achema Groupban, Litvánia egyik legnagyobb cégében.




