BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elektromos autó: a kínai Nio bemutatta, mivel akarja letarolni a luxusautó-piacot

A tízéves autógyártó szombaton Kantonban tartott éves vásárlói rendezvényén hivatalosan is bemutatta a zászlóshajónak számító ET9 akkumulátoros-elektromos szedánt, amellyel a Porsche AG Panamera sorozatával és a Mercedes-Benz Group AG S luxuskategóriájával száll szembe.

A Nio Inc. kínai elektromosautó-gyártó megkezdte legdrágább autójának értékesítését, mivel 2025-re meg akarja duplázni a szállítások számát, és végül nyereségessé akar válni. A tízéves autógyártó szombaton Kantonban tartott éves vásárlói rendezvényén hivatalosan is bemutatta a zászlóshajónak számító ET9 akkumulátoros-elektromos szedánt. 

Nio New Energy Vehicle
A Nio ET9 egy feltöltéssel 650 kilométert (404 mérföldet) képes majd megtenni 100 kilowattórás akkumulátorával / Fotó: NurPhoto via AFP

A 788 ezer jüantól (108 ezer dollár) kezdődő áron (illetve 660 ezer jüantól, ha a tulajdonos az akkumulátor bérlését választja) a négyüléses vezetőautó a Porsche AG Panamera sorozatával és a Mercedes-Benz Group AG S luxuskategóriájával száll szembe.

Az ET9 egy feltöltéssel 650 kilométert (404 mérföldet) képes megtenni 100 kilowattórás akkumulátorával, a nagyfeszültségű töltőrendszer pedig mindössze öt perc alatt 225 kilométeres hatótávolságot biztosít. Emellett a Nio saját fejlesztésű csipek által működtetett intelligens vezetési rendszerrel, 35 hangszóróval és olyan funkciókkal lesz felszerelve, mint a kibővített lábtér. A szállítások már márciusban megkezdődnek.

A Nio egy második almárkát is bemutatott, a Firefly nevűt, amely a pénztárcabarátabb vezetőket célozza meg. Kínában egyetlen, kilenc légzsákkal szerelt modellje a BMW AG Mini vagy a Mercedes Smart ellenfele lesz, elővásárlási ára 148 800 jüantól indul. A jármű ára akár 100 ezer jüan alatt is lehet, ha a vásárló az akkumulátor bérlését választja – mondta az 50 éves William Li alapító és vezérigazgató egy vasárnapi sajtótájékoztatón, a Firefly bemutatását követően.

A Firefly a Nio leginnovatívabb technológiáival egy szélesebb csoportot tud kiszolgálni. Azon vagyunk, hogy a legjobb miniautókat hozzuk el a globális vásárlóknak

– mondta Li a márka bemutatásakor.

A Firefly az Onvo márka ez év eleji bevezetését követi. A márka első modellje közvetlen versenytársa a Tesla Inc. modell Y sportos haszonjárművének.

Egy múlt heti sanghaji médiaeseményen Li elmondta, eltökélt szándéka, hogy jövőre megduplázza az éves eladásokat, és legalább 440 ezer járművet adjon el. A Nio fő márkáinak szállításai szerény növekedése mellett az Onvo várhatóan eléri a havi átlagos 20 ezer darabos eladást, míg a Firefly több ezer kiszállítással bővülhet havonta.

Az egykor a kínai elektromosjármű-piac egyik legfényesebb feltörekvő csillagának tartott Nio elmaradt az értékesítési céloktól, és továbbra is veszteséges. Az Egyesült Államokban kereskedett részvényei idén mintegy 50 százalékkal estek, többet, mint a versenytársai, a Xpeng Inc. és a Li Auto Inc.

A sanghaji székhelyű autógyártó jellemzően a Nio Dayen – a vállalati partnerek, ügyfelek és a média év végi összejövetelén – mutatja be főbb termékeit és ismerteti stratégiáját. A 2017-es első eseményen a vállalat repülőjegyeket és luxusszállodákat fizetett mindazoknak, akik a gyártás megkezdése előtti évben megrendeltek egy járművet. Bruno Mars amerikai énekes volt a 2018-as esemény főszereplője.

Nio New Energy Vehicle
Fotó: NurPhoto via AFP

A Nio eredetileg úgy tervezte, hogy a Fireflyt először Európában dobja piacra. A márka most 2025-ben lép be a régióba – mondta Li. Külön akkumulátorcsere-rendszerrel is tervezték, ami lehetővé teheti a gyors bevezetést kisebb akkumulátorokkal, miután a Nio kihívásokkal szembesült az európai akkumulátorcsere-állomások kiépítésében.

A Nio újabb akadályokkal néz szembe a kontinensen. Az Európai Unió 45 százalékos vámot vetett ki a Kínából származó elektromos járművekre, a rendelkezés a következő öt évben érvényben marad, hacsak nem születik alternatív megállapodás.

„A hozzáadott vámok biztosan hatással voltak ránk – mondta Li. – Mi azonban bízunk a termékben. Az európai piaci skála és az értékesítési volumenünk a tarifaemelés után biztosan módosul.”

Az első Firefly modellt az év elején Frankfurtban mutatták be néhány helyi partnerrel. A Nio minden európai országból egy-egy partnert fog választani az értékesítéshez és a szolgáltatásokhoz – mondta Li, hozzátéve, hogy ez a terv mindhárom, a Nio alá tartozó márkára érvényes lesz. 

Bár nem zárta ki a helyi gyártás lehetőségét Európában, azt mondta, hogy ez várhat addig, amíg „üzleti szempontból lesz értelme”, amikor például az éves összértékesítés eléri a 100 ezer darabot.

Eközben a Nio Onvo lassú felfutása – az első három hónapban csak mintegy 10 ezer járművet szállított le – megzavarta a befektetőket. Li azonban azt mondta, hogy ez „észszerű sebesség” a minőség biztosítása érdekében, és hozzátette, hogy az akkumulátorellátás szűk keresztmetszetét sikerült leküzdeni. Miután a Nio három egymást követő évben nem érte el működési céljait, megduplázta teljesítményének javítását, hogy elérje a 2026-ra kitűzött, már elhalasztott nyereségességi célt.

„A 2026-os nyereségesség az alapszint – mondta Li. – Ez egy olyan feladat, amit nem engedhetünk meg magunknak, hogy kihagyjuk.”

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.