A Nio Inc. kínai elektromosautó-gyártó megkezdte legdrágább autójának értékesítését, mivel 2025-re meg akarja duplázni a szállítások számát, és végül nyereségessé akar válni. A tízéves autógyártó szombaton Kantonban tartott éves vásárlói rendezvényén hivatalosan is bemutatta a zászlóshajónak számító ET9 akkumulátoros-elektromos szedánt.
A 788 ezer jüantól (108 ezer dollár) kezdődő áron (illetve 660 ezer jüantól, ha a tulajdonos az akkumulátor bérlését választja) a négyüléses vezetőautó a Porsche AG Panamera sorozatával és a Mercedes-Benz Group AG S luxuskategóriájával száll szembe.
Az ET9 egy feltöltéssel 650 kilométert (404 mérföldet) képes megtenni 100 kilowattórás akkumulátorával, a nagyfeszültségű töltőrendszer pedig mindössze öt perc alatt 225 kilométeres hatótávolságot biztosít. Emellett a Nio saját fejlesztésű csipek által működtetett intelligens vezetési rendszerrel, 35 hangszóróval és olyan funkciókkal lesz felszerelve, mint a kibővített lábtér. A szállítások már márciusban megkezdődnek.
A Nio egy második almárkát is bemutatott, a Firefly nevűt, amely a pénztárcabarátabb vezetőket célozza meg. Kínában egyetlen, kilenc légzsákkal szerelt modellje a BMW AG Mini vagy a Mercedes Smart ellenfele lesz, elővásárlási ára 148 800 jüantól indul. A jármű ára akár 100 ezer jüan alatt is lehet, ha a vásárló az akkumulátor bérlését választja – mondta az 50 éves William Li alapító és vezérigazgató egy vasárnapi sajtótájékoztatón, a Firefly bemutatását követően.
A Firefly a Nio leginnovatívabb technológiáival egy szélesebb csoportot tud kiszolgálni. Azon vagyunk, hogy a legjobb miniautókat hozzuk el a globális vásárlóknak
– mondta Li a márka bemutatásakor.
A Firefly az Onvo márka ez év eleji bevezetését követi. A márka első modellje közvetlen versenytársa a Tesla Inc. modell Y sportos haszonjárművének.
Egy múlt heti sanghaji médiaeseményen Li elmondta, eltökélt szándéka, hogy jövőre megduplázza az éves eladásokat, és legalább 440 ezer járművet adjon el. A Nio fő márkáinak szállításai szerény növekedése mellett az Onvo várhatóan eléri a havi átlagos 20 ezer darabos eladást, míg a Firefly több ezer kiszállítással bővülhet havonta.
Az egykor a kínai elektromosjármű-piac egyik legfényesebb feltörekvő csillagának tartott Nio elmaradt az értékesítési céloktól, és továbbra is veszteséges. Az Egyesült Államokban kereskedett részvényei idén mintegy 50 százalékkal estek, többet, mint a versenytársai, a Xpeng Inc. és a Li Auto Inc.
A sanghaji székhelyű autógyártó jellemzően a Nio Dayen – a vállalati partnerek, ügyfelek és a média év végi összejövetelén – mutatja be főbb termékeit és ismerteti stratégiáját. A 2017-es első eseményen a vállalat repülőjegyeket és luxusszállodákat fizetett mindazoknak, akik a gyártás megkezdése előtti évben megrendeltek egy járművet. Bruno Mars amerikai énekes volt a 2018-as esemény főszereplője.
A Nio eredetileg úgy tervezte, hogy a Fireflyt először Európában dobja piacra. A márka most 2025-ben lép be a régióba – mondta Li. Külön akkumulátorcsere-rendszerrel is tervezték, ami lehetővé teheti a gyors bevezetést kisebb akkumulátorokkal, miután a Nio kihívásokkal szembesült az európai akkumulátorcsere-állomások kiépítésében.
A Nio újabb akadályokkal néz szembe a kontinensen. Az Európai Unió 45 százalékos vámot vetett ki a Kínából származó elektromos járművekre, a rendelkezés a következő öt évben érvényben marad, hacsak nem születik alternatív megállapodás.
„A hozzáadott vámok biztosan hatással voltak ránk – mondta Li. – Mi azonban bízunk a termékben. Az európai piaci skála és az értékesítési volumenünk a tarifaemelés után biztosan módosul.”
Az első Firefly modellt az év elején Frankfurtban mutatták be néhány helyi partnerrel. A Nio minden európai országból egy-egy partnert fog választani az értékesítéshez és a szolgáltatásokhoz – mondta Li, hozzátéve, hogy ez a terv mindhárom, a Nio alá tartozó márkára érvényes lesz.
Bár nem zárta ki a helyi gyártás lehetőségét Európában, azt mondta, hogy ez várhat addig, amíg „üzleti szempontból lesz értelme”, amikor például az éves összértékesítés eléri a 100 ezer darabot.
Eközben a Nio Onvo lassú felfutása – az első három hónapban csak mintegy 10 ezer járművet szállított le – megzavarta a befektetőket. Li azonban azt mondta, hogy ez „észszerű sebesség” a minőség biztosítása érdekében, és hozzátette, hogy az akkumulátorellátás szűk keresztmetszetét sikerült leküzdeni. Miután a Nio három egymást követő évben nem érte el működési céljait, megduplázta teljesítményének javítását, hogy elérje a 2026-ra kitűzött, már elhalasztott nyereségességi célt.
„A 2026-os nyereségesség az alapszint – mondta Li. – Ez egy olyan feladat, amit nem engedhetünk meg magunknak, hogy kihagyjuk.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.