BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még mindig nem érték el a járvány előtti szintet az autóeladások Csehországban

Hiába nőttek az eladások 4,6 százalékkal tavaly, ez még mindig a koronavírus-járvány előtti szint alatt van.

Csehországban 231 600 személygépkocsit adtak el tavaly, ami 4,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál – közölte a cseh autóipari szövetség kedden Prágában.

auto body on conveyor line at car plant
autó
Sokad-gyár Csehországban / Fotó: Nataliya Hora

Az eladott kocsik 4,7 százaléka volt elektromos hajtású és az új autók 75 százalékát vállalatok, intézmények vették meg a tájékoztatás szerint. Az újautó eladások száma azonban hiába nőtt tavaly, az még mindig nem éri el a koronavírus-járvány előtti szintet.

Jövőre is szép számmal vehetnek autókat a csehek

Pavel Stefek, a PwC ügynökség elemzője újságíróknak arról beszélt, hogy a gazdasági növekedés várható erősödésének hála idén 220 és 235 ezer közötti autó fogyhat az országban.

Csehországban tavaly is a hazai Skoda márka bizonyult a legnépszerűbbnek, melyből 78 097 kelt el, ami 0,8 százalékos növekedést jelent. 

A második helyen a dél-koreai Hyundai szerepelt 20 309 eladott autóval, ami 1,2 százalékos növekedés. A harmadik hely ezúttal a japán Toyotáé, amely 9 százalékkel 18 994-re emelte eladott autói számát. A Toyota a német Volkswagent ugrotta át, amely a negyedik helyen végzett. Az ötödik és a hatodik helyen a koreai Kia, illetve a román Dacia autóié.

Az elmúlt évben a Skoda Octavia volt a legsikeresebb modell az országban, amiből 19 425 fogyott, majd a Skoda Karoq és a Skoda Kodiaq modellek következnek 10843, illetve 10 328 eladással.

A tavaly Csehországban eladott személyautók 48 százalékát a családi (SUV) modellek alkották, majd az alacsonyabb középkategória következik 16 százalékkal, valamint a középkategória 11 százalékkal. Az eladott autók 66 százaléka benzinmotoros volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.