A napokban megjelent statisztikák szerint a használt autók átlagára Szerbiában 2024-ben 4,2 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi szinthez képest. A szerb használtautó-piacokon és -kereskedésekben 2,6 százalékkal több járművet adtak el. Egy évvel korábban még visszaesett a használt gépkocsik piaca.
A használt autók piacán számos hatás befolyásolja most az árakat, valamint az értékesítés volumenét világszerte. Számos tényező kihat a forgalomra, nem lehet minden hatást számszerűsíteni. Egyes szakértők szerint nem zárható ki, hogy a közeljövőben olcsóbban lehet majd használt autót venni Szerbiában. Korábban a járvány is megtette hatását a szerbiai autópiacon is. 2020-ban legnagyobb mértékben az új járművek értékesítése csappant meg. Az előző évek átlagához képest akkor 25 százalékkal kevesebb új autó talált gazdára az országban. Az importált használt autók 75 százaléka tíz évnél idősebb.
A rendkívül népszerű Polovni automobili (Használt Autók) portál szerint 2024-ben összesen 132 340 importált használt autót jegyeztek be Szerbiában. Ez jelenti az említett 2,6 százalékos növekedést, ami jelentősnek ugyan nem mondható, viszont azért fontos, mert megtört a korábbi, folyamatos csökkenést mutató tendencia.
Az eladásokban az európai gyártók dominálnak, különösen a német márkák, élükön a Volkswagennel, amelyet az Audi, a Peugeot, az Opel és a Renault követ.
A legkelendőbb modellek a Volkswagen Golf, a Polo és a Passat (minden generáció), az Audi A4 és az Opel Astra.
A tíz évnél fiatalabb használt autók hirdetett átlagárai 2024-ben tovább emelkedtek, decemberben elérték a 12 ezer eurót, ami év/év alapon csaknem 6 százalék növekedésnek felel meg. A használtpiacon továbbra is a dízelmotoros járműveket keresik leginkább, a tavaly importált autók csaknem 63 százaléka volt ilyen. A benzinesek részaránya valamivel 30 százalék alatt maradt, az elektromos és hibrid hajtásúak kicsit több, mint 7 százalékkal részesedtek a piacból. Az elektromos autók iránti bizalmatlanság továbbra is jelentős, hiszen részesedésük a teljes használtautó-piacon nem éri el az 1 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.